СПЦ оштро осудила предлог министра просвете и тражи његову оставку
Синод: Отворени позив на идеолошку сегрегацију већине грађана
ИДЕЈУ министра просвете Срђана Вербића да се часови веронауке и грађанског васпитања укину у средњој а у основној школи преполове, оштро је у петак осудио Синод Српске православне цркве и затражио Вербићеву оставку. Истовремено, део невладиног сектора затражио је расправу о ревизији наставног плана грађанског васпитања.
У саопштењу послатом из Патријаршије, наводи се да је СПЦ „са запрепашћењем примила честитку министра просвете“. Синод је Вербића оптужио да су његови мотиви идеолошки и да „не припадају већинској Србији, која је раскинула с тоталитарним наслеђем“:
– Синод одлучно одбија иницијативу министра Вербића и одговара му речима које је покојни премијер Ђинђић пре 15 година упутио његовим идеолошким родитељима: „Господо, закаснили сте. Веронаука иде од септембра“. Тадашњи помоћници министра просвете Србијанка Турајлић и Вигор Мајић поступили су идеолошки доследно, али часно. Поднели су оставке.
У синодском саопштењу наводи се да је Вербићев предлог отворени позив на идеолошку сегрегацију већине грађана и да би због тога и сам требало да се угледа на „своје идеолошке родитеље“ и поднесе оставку.
Идеју да се ова два предмета са 12 година учења смање на четири, министар Вербић изнео је прошле недеље као лични став, уз коментар да би тим питањем требало да се позабаве стручна просветна тела. Његов аргумент био је да су деца преоптерећена и да у свим разредима имају по неколико часова недељно више него што то закон дозвољава. Глас против дела његовог плана подигле су и Грађанске иницијативе, које су затражиле широку јавну расправу о реформи образовног процеса, а не да процес започиње „паушалном претпоставком да је потребно делимично укидање“.
– Кључна перспектива за извођење аргументације мора да буде везана за ученике који похађају овај предмет и на знање које стичу на часовима грађанског васпитања – поручују из ове организације.
Штета и за други предмет
СИНОД СПЦ сматра да би и укидање грађанског васпитања било штетно.
– Ученици који похађају ову наставу уче се хуманим вредностима, људској солидарности и поштовању људских права и слобода. Веронаука и овај предмет разликују се по терминологији, али су по садржају сродни и комплементарни – наведено је у саоштењу које је потписао владика бачки Иринеј.