Коментар ФБГ: Коме су потребне овакве „вруће теме“? Просветне власти настављају са својом политиком додворавања целокупној јавности, најављујући „проблематичан“ завршетак школске године, јер се, забога, „српски ђаци жале на закључне оцене“, много раније него што ће бити изведене, а за све то ће бити криви наставници, наравно.
Да ли је за образовни систем добро да начелник Републичке инспекције преко медија бесплатно подучава родитеље како да се жале на оцене које њихова деца још нису ни добила, да им појашњава одредбе закона и да им открива горку истину (о којој они до сада нису ни сањали) да наставници умеју да се ускописте, па да испитују ученике чак и у случајевима када им то нису најавили?
Ипак, посебно нас је имресионисао став Г. Тмушића „гледе“ критеријума на основу којих би школа требало да бира ђака (де)генерације:
Српски ђаци се жале на закључне оцене
Начелник Републичке просветне инспекције Велимир Тмушић изјавио је да тој инспекцији стиже доста приговора ученика на закључне оцене, а да је прошле године било 83 таква приговора.
„Ми добијамо доста приговора на закључне оцене крајем школске године, а други велики период када су пријаве такође честе је август када су поправни испити“, казао је Тмушић.
Како је казао, родитељи не морају да чекају крај школске године када се закључују оцене, већ да приговор могу да дају на сваку другу оцену добијену током године, уколико сматрају да њихово дете није адекватно оцењено.
Тмушић је рекао да највише приговора има у већим местима и знатно више у средњим него основним школама.
Он је казао да, према Правилнику о оцењивању, оцена мора да буде јавна и да ученику треба да буде образложено зашто је добио одређену оцену.
Како је навео, ученик у једном полугодишту у основној школи треба да буде најмање четири пута оцењен, а у средњој најмање три пута.
Он је казао да су примећене жалбе ученика на то да професори оцењују и онда када то нису најавили ученицима. Такође је указао да писмено проверавање наставног градива треба да буде најављено.
Говорећи о томе како се одлучује ко ће бити ђак генерације он је рекао да би такав ученик требало да има примерено владање, да је у одређеној школи био од почетка до краја школовања, да има одличан успех, да се истицао током наставе, да има добар однос са другом децом…
Како је казао, критеријуми би у свакој школи требало да буду транспарентни и да сви ученици буду упознати са тиме.
(Танјуг)