Од ове школске године ученици првог разреда гимназије наставу слушају по реформисаном програму, који је, како кажу у Министарству просвете, науке и технолошког развоја, исходно оријентисан. Један од већих проблема са којим су се суочили наставници и ученици је непостојање уџбеника који прате реформисани програм. Ипак, из Министарства просвете тврде да проблема нема јер су промене минималне, а да није баш тако како тврде надлежни у Министарству просвете, слаже се велики број наставника, али и ученика и родитеља. Међутим, према најавама из Министарства просвете и овај проблем ће бити решен јер се први уџбеници по реформисаним програмима очекују за око два месеца, што значи да ће ученици који у овом тренутку похађају први разред гимназије остати без уџбеника јер је тешко очекивати да ће се родитељи и ученици одлучити да у марту или априлу купују нове уџбенике.
Што се тиче првог разреда гимназије, у коме је реформа стартовала без нових уџбеника, у Министарству кажу да је досад на прегледање стигло 16 наслова, а први уџбеници по новом програму ће се појавити за два месеца.
– Измене у програму наставе и учења су концепцијске природе. То значи да су сви програми предмета исходно оријентисани односно прописују се знања, ставови и вештине које ученик треба да стекне. До сада је фокус био на циљевима и задацима, а не на исходима. У већини програма садржаји су или непромењени или су минимално редуковани. Концепт исходно оријентисане наставе и учења не ставља у центар репродукцију садржаја него образовну промену код ученика – објашњавају у Министарству.
Израда програма наставе и учења за други разред гимназије је започела, а Министарство просвете и Завод за унапређивање образовања и васпитања ће настојати да нови уџбеници буду одобрени пре почетка школске године, кажу у том министарству.
Извор: Данас