Сва питања везана за приступање Форуму школа Србије слати на: forumskolasrbije@gmail.com

ФОРУМ БЕОГРАДСКИХ ГИМНАЗИЈА

Синдикат радника запослених у београдским гимназијама

Стратегија образовања: Не можемо више да чекамо!

Коментар ФБГ: Не можемо више да чекамо!

Док се управљачи образовног система у Србији договарају у оквиру разноразних комисија куда даље, наша деца гледају да заврше школу и – „да пале“. Док председница НПС говори о тржишту рада које не постоји, поједини наставници ће бити принуђени да, у оквиру постојећег обрасца школе, прибегну герила-методама  које им омогућавају савремена (бесплатна) средства ИКТ. У бројним школама Србије постоје жаришта новог знања, знања за које није потребна дозвола Министарства просвете. Постоје наставници који увелико реформишу српско школство и тај процес је једини пут. Дакле, софистикована непослушност. Али, о томе ће бити више речи ускоро:

Стратегија образовања ипак после Нове године

У општем средњем образовању је остао конзервативан концепт, матура није јасно дефинисана, оценила председница НПС

Стратегија развоја образовања у Србији биће на јавној расправи тек после Нове године, а до тада креатори овог документа не желе да износе детаље у јавност, чуло се на јучерашњој седници Националног просветног савета.

Председница овог тела др Десанка Радуновић је открила да пројекат воде инжењер Власта Матејић и професор Иван Ивић и да у овом савету седе министар просвете и науке др Жарко Обрадовић, државни секретари, помоћници министра и председници НПС и савета за високо образовање, за науку и за средње стручно образовање и образовање одраслих.

По њеном објашњењу, будући да је реч само о „грубој верзији”, коју ће пре стављања на јавну расправу погледати и још неки домаћи и страни стручњаци, сугерисано је да није пожељно да се пласира у јавност. План је да текст буде објављен на сајту Министарства просвете око 10. јануара, после чега следи јавна расправа, а улазак у скупштинску процедуру после 31. марта.

Документ је подељен на неколико области – предшколско, основно образовање, опште, средње и уметничко образовање, средње стручно образовање, академске студије, струковне студије, образовање одраслих, образовање наставника, а по оцени др Радуновић, најмање је урађено у финансирању образовања.

У основном образовању нема много иновација, акценат је на васпитној функцији школе, а основни циљ у предшколском васпитању је повећање обухвата деце, нарочито из маргинализованих слојева. Ово више неће бити третирано као сервис за чување деце запослених родитеља, већ као припрема деце за будуће учење.

– У општем средњем образовању је остао доста конзервативан концепт, у гимназијама је задржана подела на природни и друштвени смер. Не видим зашто се будућој елити не би омогућило да флексибилно бирају програме? Инсистира се на стварању добре атмосфере у школи, али се не наводи како да се то постигне – рекла је професорка Радуновић.

По њеним речима, чињеница је да професори у гимназијама имају велику одговорност, али да се они најмање стручно усавршавају.

– Биће проблема и са матуром, не видим да је јасно разграничено ко, шта и за шта школује. Није јасно дефинисано ко може да настави академске студије. Средње стручне школе уписује две трећине деце, а од тог броја 60 одсто наставља даље школовање. Питање је да ли нама то треба, а чињеница је да опада квалитет бруцоша јер долазе из средњих стручних школа које не могу довољно квалитетно да школују и за тржиште рада и за студије – објашњава др Радуновић, иначе професорка Математичког факултета.

Када је реч о високом образовању, по мишљењу председнице НПС и даље се недовољно експлицитно тражи интеграција универзитета, што представља проблем за модернизацију и реализацију мултидисциплинарних садржаја.

– То је и један од проблема Болоње, нема флексибилности и даље су факултети врло поларизовани. Ево на мом факултету студент који је завршио наставнички модул има проблем да на статистици заврши мастер студије, а камоли да размишља о одласку на технику или економију – каже Радуновић и додаје да то и јесте био смисао Болоње – да „коцкице могу да се комбинују”.

Чланови Савета нису дали сагласност на иновиране програме за албанску и хрватску мањину за средње школе, а „зелено светло” су добили програми за бугарску, мађарску, румунску, русинску и словачку мањину.


С. Гуцијан
објављено: 30.11.2011

МЕДИЈИ

СИНДИКАТ

ОБРАЗОВАЊЕ

Најновије на сајту

Scroll to Top

Приступница

Задовољство нам је што показујете интересовање за учлањење у Форум београдских гимназија. У наставку можете попунити приступницу и придружити се нашој организацији. Уколико у вашој школи постоји наша организација, можете контактирати нашег представника и учланити се у школи. Уколико Форум нема организацију у вашој школи, можете нам се придружити као појединачни члан. Надамо се да ће то бити први корак ка ширењу организације и у вашој школи.

Да бисте се прикључили Форуму потребно је да попуните све податке. Након што попуните податке, послаћемо вам приступницу коју је потребно потписати чиме и званично постајете наш члан.

Важно: Слањем ваших података путем сајта, сагласни сте са обрадом тих података за потребе наше организације у складу са законом. Ваши подаци ће бити коришћени искључиво у сврхе за које су прикупљени и неће бити уступани ни дељени трећој страни ни у ком случају.

Правни саветник

Поштовани чланови Форума београдских гимназија,

Обавештавамо Вас да је Главни одбор Форума београдских гимназија, имајући у виду потребе и интересе нашег чланства за пружање правне помоћи, на седници одржаној дана 10.октобра 2018. године, једногласно донео одлуку да се ангажује Милан Кука, дипломирани правник са положеним правосудним испитом, који ће давати бесплатне правне савете, писати представке, молбе, жалбе и друге дописе надлежним држаним органима, школском одбору и директорима школа и без накнаде заступати чланове ФБГ-а у покренутим дисциплинским поступцима у установама.