Коментар ФБГ: Министар просвете, који је љубитељ француских класика, најављује увођење француског језика као обавезан предмет. Хм… У свакојечему лошем има и којечега доброг. У овом случају, добро је да г. Шарчевић није љубитељ јапанске књижевности, јер би у том случају други обавезан предмет у српским школама био јапански језик! Пита ли се министар просвете, када објављује овакве „реформе“, зашто је доктрина другог страног језика у српском образовању издржала 70 година провере? Да ли то значи да ће ученици имати и трећи страни језик (руски или немачки), или ће ови светски језици бити протерани из српског образовања?
У Србији има 600 професора француског језика
Министар просвете, науке и технолошког развоја Младен Шарчевић најавио је да ће у уторак бити готов предлог новог Закона о основама система образовања и васпитања и да је намера да француски, као један од светских језика, буде уврштен међу обавезне предмете.
– Желимо да сва деца равноправно уче два светска језика. А да бисмо то и омогућили морамо да дефинишемо радну недељу, да прецизно утврдимо шта ученике оптерећује, а шта релаксира. Неопходно је и да се страни језици уче за сертификате, а не само за оцену. Први пут у сарадњи са филолошким факултетима и дијаспором радимо и на сертификовању српског језика – нагласио је министар и додао да ће нацрт закона прво бити на стручној расправи (школе, синдикати, факултети), а потом и на јавној расправи.
Шарчевић, који је рекао да је љубитељ француских класика, је присуствовао отварању Зимског универзитета, семинара за професоре француског језика у Србији у београдској ОШ „Михаило Петровић Алас”.
Семинар ће похађати око 120 наставника из читаве Србије. Одржава се девету годину заредом у овој школи, у организацији Удружења професора француског језика, уз подршку Француског института у Србији и канала ТВ5 Монде. Према подацима Француског института, тренутно у Србији има око 600 професора француског, док око 110.000 ученика похађа тај предмет.
Министар Шарчевић је такође рекао и да се, осим другачије велике матуре, предвиђају новине за малу, на којој ће и страни језици такође имати своје место. Говорећи о стратегији развоја образовања Србије до 2020. године, он је признао да ће та година морати да буде померена јер Србија није богато друштво, а да ће оно што се буде радило у циљу повећања квалитета образовања зависити од финансијске ситуације.
Његов предлог о француском као обавезном предмету изазвао је одушевљење и громогласан аплауз наставника у сали. Проф. др Татјана Шотра-Катунарић, председница Удружења професора француског језика Србије, за наш лист каже да подржава идеју министра о основним страним језицима као обавезним предметима, јер, истиче, потребно је да деца од најранијих дана науче два језика.
– Имамо добро вишегодишње искуство са децом која су учила два страна језика од првог разреда основне школе, јер су она већ на узрасту од шест година спремна да уче кроз игру, песму, на неоптерећујући начин – каже др Шотра-Катунарић, која је и председница Комисије за лиценце за француски језик.
На питање који су највећи проблеми са којима се суочавају професори француског језика, др Шотра-Катунарић нам је одговорила исто као и њене колегинице, које су присуствовале овом семинару, а са којима смо разговарали у паузи:
– Мали број часова је највећи проблем, јер језик се учи као и спорт или клавир – мора да се тренира, да стално буде присутан…
Успешан рад професорима пожелела је и амбасадорка Републике Француске у Републици Србији Кристин Моро. Она је напоменула да амбасада од 2009. пружа финансијску, техничку и помоћ у људству иницијативама удружења. Како је истакла, неопходно је развити нове, интерактивне методе учења језика како би ђаци на најбољи начин усвојили знање.
– Како би се побољшала школска пракса, на располагању су вам физичка и дигитална средства у Београду, Новом Саду и Нишу. У Србији је постављена и светска друштвена мрежа професора француског језика која ће током семинара бити представљена, а представићемо вам и алате за ширење језика у школама, попут „Каравана француског филма” или радионица за почетно учење језика „Бирам француски” – рекла је Моро.
Она је додала да амбасада Француске, Институт и Удружење професора подржавају реформе у настави француског језика које просветне власти желе да спроведу и додала да је и то што су ови наставници зимски распуст посветили усавршавању доказ њихове посвећености професији и француском језику.
Семинар траје од 30. јануара до 1. фебруара, наставници ће учествовати у радионицама домаћих предавача и професора реномираних француских универзитета, а биће представљени и нови уџбеници издавача из Француске и Србије.
(Политика)