Home >> Друштво,Образовање,Реформа,Упис >> Родитељи и наставници против нове мале матуре

  • Форум
  • Коментари су искључени на Родитељи и наставници против нове мале матуре

ИНИЦИЈАТИВА ЗА УКИДАЊЕ КОМБИНОВАНОГ ТЕСТА НА ЗАВРШНОМ ИСПИТУ ОСНОВНЕ ШКОЛЕ

Од: Миодраг Рибић, петак 1. новембар 2013. у 23:21
Гордана Главашевић

ГЕНЕРАЦИЈА 1999.

РОДИТЕЉИ ГЕНЕРАЦИЈЕ 1999. И НАРЕДНИХ ГЕНЕРАЦИЈА, КАО И СВИ ОСТАЛИ ЗАИНТЕРЕСОВАНИ ЗА ШКОЛОВАЊЕ И ОБРАЗОВАЊЕ ДЕЦЕ, ВРЕМЕ ЈЕ ДА СЕ ОГЛАСИМО У ЈАВНОСТИ! НАЈАВЉЕНА И ЗАПОЧЕТА РЕФОРМА ОБРАЗОВНОГ СИСТЕМА СРБИЈЕ ДОВОДИ У ПИТАЊЕ ИНТЕЛЕКТУАЛНИ ПРОСПЕРИТЕТ ГЕНЕРАЦИЈА НА КОЈИМА ТРЕБА ДА ПОЧИВА БУДУЋНОСТ НАШЕ ЗЕМЉЕ. ИЗ ГОДИНЕ У ГОДИНУ СМО СВЕДОЦИ УРУШАВАЊА ПОРОДИЦЕ, ШКОЛЕ И СИСТЕМА ВРЕДНОСТИ У СВИМ СЕГМЕНТИМА ДРУШТВА НА КОЈИМА ПОЧИВА СНАГА СВАКЕ ДРЖАВЕ. ПИТАЊЕ ЈЕ ДА ЛИ ЖЕЛИМО ДА МИРНО ГЛЕДАМО НЕСТАЈАЊЕ СОПСТВЕНЕ БУДУЋНОСТИ, ИЛИ, ЈОШ ПОГУБНИЈЕ, БУДЕМО ДЕО ТОГ СЦЕНАРИЈА. РЕФОРМА ОБРАЗОВНОГ СИСТЕМА ЈЕ МНОГО ВИШЕ ОД ПРЕПИСИВАЊА И ПРИМЕНЕ ПРОЈЕКАТА КОЈЕ КРЕИРАЈУ ЛОШИ ЂАЦИ ИЗ ЗЕМАЉА ЕВРОПСКЕ УНИЈЕ И ПЛАСИРАЈУ ИХ ЗЕМЉАМА У ТРАНЗИЦИЈИ КАО НЕОПХОДНОСТ. ЗБОГ НАШЕ НЕМОЋИ ДА СЕ САМОСТАЛНО ОРГАНИЗУЈЕМО И РЕФОРМИШЕМО ШКОЛСТВО ПО МЕРИ СОПСТВЕНОГ НАРОДА, ДАНАС ИМАМО У ПРАКСИ НИЗ ПОСЛЕДИЦА: – ПЛАН И ПРОГРАМ ГРАДИВА КОЈИ НИЈЕ У СКЛАДУ СА ФОНДОМ ЧАСОВА (ПРЕТРПАНОСТ НЕПОТРЕБНИМ ЧИЊЕНИЦАМА, МАЛО ВРЕМЕНА ЗА УТВРЂИВАЊЕ ГРАДИВА И ОДВАЈАЊЕ БИТНОГ ОД НЕБИТНОГ); – ПРЕПЛАВЉЕНОСТ УЏБЕНИЦИМА РАЗЛИЧИТИХ ИЗДАВАЧА (РАЗЛИЧИТ ПРИСТУП ГРАДИВУ, ПОСТОЈАЊЕ НЕУСАГЛАШЕНИХ И КОНТРАДИКТОРНИХ ПОДАТАКА); – УЧЕЊЕ ПО СИСТЕМУ «КОНЦЕНТРИЧНИХ КРУГОВА» (ГДЕ СЕ ИЗ ГОДИНЕ У ГОДИНУ ОБРАЂУЈЕ ИСТО ГРАДИВО, СА ПРОШИРЕЊЕМ У ОБИМУ У СВАКОМ НАРЕДНОМ РАЗРЕДУ, КОЈЕ ОСТАЈЕ НА НИВОУ ПРЕПОЗНАВАЊА, АЛИ НЕ И ЗНАЊА), ЗА РАЗЛИКУ ОД НЕКАДАШЊЕГ УЧЕЊА ПО «ПИРАМИДНОМ СИСТЕМУ» (ГДЕ СЕ УЧИ ОД ОСНОВНОГ КА ВИШЕМ НИВОУ, АЛИ ПОШТО ОСНОВНИ И СВАКИ НАРЕДНИ НИВО ПОТПУНО САВЛАДА ВЕЋИНА УЧЕНИКА, ПОСЛЕ ЧЕГА НЕМА ВРАЋАЊА НА ПРЕТХОДНИ НИВО); – ДЕЦА ИЗЛАЗЕ ИЗ ОСНОВНИХ ШКОЛА ФУНКЦИОНАЛНО НЕПИСМЕНА (ЛОШЕ ЧИТАЈУ, ЛОШЕ ПИШУ, НЕ РАЗУМЕЈУ ТЕКСТОВЕ КОЈЕ ОБРАЂУЈУ); – ПРАКТИКУЈЕ СЕ ОЦЕЊИВАЊЕ КРОЗ ТЕСТОВЕ ИЗ ВЕЋИНЕ ПРЕДМЕТА (УЧЕНИЦИ НЕ ВЕЖБАЈУ УСМЕНО ИЗЛАГАЊЕ МАТЕРИЈЕ, ОБНАВЉАЊЕ И СЛУШАЊЕ ГРАДИВА КОЈЕ ПРЕЗЕНТУЈУ ДРУГИ УЧЕНИЦИ, ЗБОГ ЧЕГА ИЗОСТАЈЕ РАЗУМЕВАЊЕ, УОЧАВАЊЕ И КОРИГОВАЊЕ ГРЕШАКА, БОГАЋЕЊЕ РЕЧНИКА И ПОЈМОВА); – ЗБОГ МАЊКА ВРЕМЕНА ЗА УЧВРШЋИВАЊЕ ГРАДИВА НА ЧАСОВИМА, УЧЕНИЦИ СУ ПРЕПУШТЕНИ САМИ СЕБИ ИЛИ РОДИТЕЉИМА (КОЈИ СУ ПРИНУЂЕНИ ДА СЕ УКЉУЧУЈУ У РАД СА ДЕЦОМ, ИЛИ ОБЕЗБЕЂУЈУ ПРИВАТНЕ ЧАСОВЕ, ДА БИ ДЕЦА САВЛАДАЛА ОСНОВНО ГРАДИВО – ПОД УСЛОВОМ ДА СУ УОЧИЛИ ПРОБЛЕМ И ДА ИМАЈУ ДОВОЉНО НОВЦА ); – СНИЖЕНИ КРИТЕРИЈУМИ ОЦЕЊИВАЊА (НЕРЕАЛНО ВЕЛИКИ БРОЈ ОДЛИЧНИХ УЧЕНИКА И ВУКОВАЦА КОЈИ ИМАЈУ ОЗБИЉНЕ ПРАЗНИНЕ У ЗНАЊУ, АЛИ ОДРЖАВАЈУ ИЛУЗИЈУ – КАКО СОПСТВЕНУ, ТАКО И РОДИТЕЉА – ДА СУ ЈЕДНАКО УСПЕШНИ У СВИМ ПРЕДМЕТИМА); – СВЕ ЛОШИЈИ РЕЗУЛТАТИ НА ЗАВРШНИМ ИСПИТИМА НА НИВОУ ЧИТАВЕ ДРЖАВЕ (УВОЂЕЊЕ И ПОВЕЋАЊЕ ПРОЦЕНТА НЕПОЗНАТОГ ГРАДИВА НА ЗАВРШНОМ ТЕСТУ – ЧЕМУ УЧЕЊЕ ПО ШКОЛСКОМ ПЛАНУ И ПРОГРАМУ, АКО НЕ ВРЕДНУЈЕМО ОНО ШТО СУ ДЕЦА УЧИЛА, ВЕЋ ОНО ШТО НИСУ?); – МАРГИНАЛИЗОВАЊЕ ОБРАЗОВНО-ВАСПИТНЕ УЛОГЕ ПРОСВЕТНИХ РАДНИКА (ПОД БОМБАСТИЧНИМ ПАРОЛАМА ЗАШТИТЕ «ПРАВА УЧЕНИКА» СА ПОСЛЕДИЧНИМ, ПАРАДОКСАЛНИМ ПОРАСТОМ РАЗНИХ ОБЛИКА НАСИЉА И ДРУГИХ АНОМАЛИЈА МЕЂУ ДЕЦОМ У ОСНОВНИМ ШКОЛАМА); ЗБОГ СВЕГА НАВЕДЕНОГ И ЈОШ МНОГО ТОГА ШТО НИЈЕ, ИМАМО НЕСЛАВНИ ЕПИЛОГ НА ПОЛАГАЊУ ЗАВРШНОГ ИСПИТА ШКОЛСКЕ 2012/13. ГОДИНЕ, ПОНИШТЕЊЕ РЕЗУЛТАТА ИСПИТА И УПИСА УЧЕНИКА У СРЕДЊЕ ШКОЛЕ НА ОСНОВУ ПОСТИГНУТОГ УСПЕХА У ОСНОВНИМ. И, ПОСЛЕ СВЕГА, НЕ САГЛЕДАВАМО РЕАЛНОСТ, НЕГО НАЈАВЉУЈЕМО НОВИ ЕКСПЕРИМЕНТ У ВИДУ КОМБИНОВАНОГ ТЕСТА НА КРАЈУ ШКОЛСКЕ 2013/14. ГОДИНЕ! НАРАВНО, ЗБОГ СВИХ ПРОПУСТА НАСТАЛИХ У СПРОВОЂЕЊУ ПРОШЛЕ МАЛЕ МАТУРЕ, ГЕНЕРАЦИЈА 1999 ЈЕ ДОВЕДЕНА У ДИСКРИМИНИСАНИ ПОЛОЖАЈ У ОДНОСУ НА ПРЕТХОДНУ, ЈЕР ЗА УПИС У СРЕДЊУ ШКОЛУ ТРЕБА ДА ПОЛАЖЕ 7 ИСПИТА, ДОК ЈЕ ПРЕТХОДНА ГЕНЕРАЦИЈА УПИСАНА САМО НА ОСНОВУ ПОСТИГНУТОГ УСПЕХА, БЕЗ ВРЕДНОВАЊА РЕЗУЛТАТА НА ИСПИТУ! ГЕНЕРАЦИЈА 1999 ЈЕ ПОСЕБНО ОСЕТЉИВА, ЈЕР ЈЕ У СТАРТУ ОПТЕРЕЋЕНА ЛОШОМ ЕПИГЕНЕТИКОМ (ДЕЦА СУ НОШЕНА И РАЂАНА У ВРЕМЕ НАТО БОМБАРДОВАЊА НАШЕ ЗЕМЉЕ), ПОСЛЕДИЦАМА СВЕТСКЕ И ДОМАЋЕ ЕКОНОМСКЕ КРИЗЕ И БРОЈНИМ ОТЕЖАВАЈУЋИМ СОЦИЈАЛНИМ ОКОЛНОСТИМА У КОЈИМА РАСТЕ. ДОДАТНО ИЗЛАГАЊЕ СТРЕСУ, ПРИТИСКУ И КОНФУЗИЈИ ЗБОГ КОМБИНОВАНОГ ТЕСТА У ПОСЕБНО ОСЕТЉИВОМ РАЗВОЈНОМ ПЕРИОДУ, УТИРЕ ПУТ НА КОМЕ ЋЕМО, ВРЛО ВЕРОВАТНО, ВЕЋ ЗА ДЕЦЕНИЈУ ИМАТИ ВЕЛИКИ БРОЈ ЕГЗИСТЕНЦИЈАЛНО ИЗГУБЉЕНИХ ИНДИВИДУА, УМЕСТО ПОКРЕТАЧКЕ СНАГЕ ДРУШТВА У КОМЕ ЖИВЕ. ТРЕБА УЗЕТИ У ОБЗИР И ЧИЊЕНИЦУ ДА ЈЕ ТОЛИКИ ОБИМ И КОЛИЧИНА ГРАДИВА ПРЕДВИЂЕНА ЗА ПОЛАГАЊЕ ТЕОРЕТСКИ МОЖДА И МОГУЋА, АЛИ ПРАКТИЧНО НЕСАВЛАДИВА ЗА МЕНТАЛНИ УЗРАСТ ДЕЦЕ У ОВОМ ПЕРИОДУ. НАИМЕ, УЧЕНИЦИ ОСНОВНИХ ШКОЛА НЕ МОГУ ДА УЧЕ ГРАДИВО КАО СТУДЕНТИ, А У ОВИМ ОКОЛНОСТИМА ИМ ЈЕ ТАКАВ ПРИСТУП НАМЕТНУТ. ПОРЕД ТОГА, ПРЕДВИЂЕНИ НАПРЕДНИ НИВО ГРАДИВА ПОДРАЗУМЕВА ТАКМИЧАРСКИ НИВО ЗНАЊА, А МАЛО ЈЕ ВЕРОВАТНО ДА НЕКО ДЕТЕ СА 15 ГОДИНА ИМА ТАКАВ НИВО ИЗ 7 ПРЕДМЕТА. НАРАВНО, УКОЛИКО ЈЕ УСЛОВ ЗА УПИС У СРЕДЊУ ШКОЛУ КОЕФИЦИЈЕНТ ИНТЕЛИГЕНЦИЈЕ ПОТРЕБАН ЗА УЛАЗАК У МЕНСУ, ТО ТРЕБА ЈАВНО РЕЋИ, КАКО БИ СЕ 99% УЧЕНИКА И РОДИТЕЉА ПРИПРЕМИЛО ДА ЋЕ ОД ОБРАЗОВАЊА ИМАТИ САМО ОСНОВНУ ШКОЛУ И НА ВРЕМЕ ОРИЈЕНТИСАЛО У ДРУГОМ ПРАВЦУ. НА КРАЈУ, СА КОЈИМ АРГУМЕНТИМА ЈЕ НАШ ОБРАЗОВНИ СИСТЕМ ОД ПРЕ ПАР ДЕЦЕНИЈА ОДБАЧЕН КАО ЛОШ И НЕЕФИКАСАН? ДА ЈЕ ТАКО, ЗАСИГУРНО НЕ БИ НАШИ СТРУЧЊАЦИ ИЗ РАЗНИХ ОБЛАСТИ БИЛИ ВИСОКО ЦЕЊЕНИ И ПОЗИЦИОНИРАНИ НА РАЗНИМ СТРАНАМА СВЕТА (ПО «ОДЛИВУ МОЗГОВА» СМО НА САМОМ ВРХУ У СВЕТУ). БОЈИМ СЕ ДА ОВАКВИМ ПРИСТУПОМ ПРИПРЕМАМО БУДУЋЕ НАРАШТАЈЕ ДА БУДУ ПРОСТА И СЛАБО ПЛАЋЕНА РАДНА СНАГА, КАКО У СОПСТВЕНОЈ, ТАКО И У ДРУГИМ ДРЖАВАМА. У ОВОМ ТРЕНУТКУ ЈЕ НАЈВЕЋА ОДГОВОРНОСТ ЗА БУДУЋЕ ДОГАЂАЈЕ НА МИНИСТАРСТВУ ПРОСВЕТЕ, СА НОВИМ МИНИСТРОМ ПРОСВЕТЕ. ПРИ ТОМЕ, МИНИСТАР ПРОСВЕТЕ ИМА ДВОСТРУКУ ОДГОВОРНОСТ: – КАО ПРОФЕСОР И ПРОСВЕТНИ РАДНИК УНИВЕРЗИТЕТА, ТРЕБА ДА ВРАТИ ДОСТОЈАНСТВО БАЗИЧНОЈ ПРОФЕСИЈИ, НЕ ДОЗВОЛИ ДАЉЕ УРУШАВАЊЕ ОБРАЗОВНОГ СИСТЕМА И ЗАШТИТИ ПОЗИЦИЈЕ КАКО УЧЕНИКА, ТАКО И НАСТАВНИКА; – КАО ЛЕКАР, ТРЕБА ДА СЕ БОРИ ЗА ОЧУВАЊЕ ФИЗИЧКОГ И МЕНТАЛНОГ ЗДРАВЉА НАШЕ ДЕЦЕ, ЈЕР ЈЕ ТО НАЈВРЕДНИЈА ИНВЕСТИЦИЈА ЗА БУДУЋНОСТ!
ЂАК ГЕНЕРАЦИЈЕ 1985/86. ГОД.
ОВО «СВЕТОЗАР МАРКОВИЋ» НИШ

Top