Педагози и психолози препоручују како да се унапреди и сарадња школе и родитеља
Наставницима Србије од данас је доступан „Водич за одељенске старешине”, који је пре свега намењен унапређењу сарадње са родитељима.
Истраживање међу наставницима, родитељима и ђацима које су спровели Педагошко друштво Србије и УНИЦЕФ, показује и да је кључни проблем незаинтересованост родитеља за сарадњу и добри примери за одељенске старешине, како би такву ситуацију поправили.
Сарадња школе и родитеља опада како ученици иду у више разреде, а истраживањем је утврђено да је 97,1 одсто старешина напомиње родитељске састанке као најчешћи вид сарадње. Родитељи су се изјаснили да им највише одговара комуникација путем телефона, СМС и имејла (68,1 одсто) и отворена врата (67,3).
– Истраживање у десет градова Србије показује да је петина родитеља заинтересована да се укључи у рад школе, али не знају како да то ураде. Управо њих је потребно придобити за сарадњу – рекла је Биљана Радосављевић, председница Педагошког друштва Србије и додала да је ова књига настала у оквиру пројекта „Напред у сарадњи одељенског старешине и родитеља”, уз стручну и финансијску помоћ УНИЦЕФ-а.
Она је објаснила да „Водич” нуди добре примере из земље и света, садржи резултате истраживања о томе шта кажу наставници, ђаци и родитељи, а ту су и савети за сналажење у ситуацијама о којима будући наставници не уче на факултету.
Драгана Миловановић, специјална саветница министра просвете је рекла да је побољшање сарадње између школе и родитеља приоритет новог тима Министарства просвете на челу са Младеном Шарчевићем и да је зато и покренута идеја о формирању посебних родитељских тела у школама.
– Школа не може да функционише добро без четири стуба – наставника, ђака, родитеља и државе. Ово је тренутак да се нешто мења, пре свега менталитет и наставника и родитеља – рекла је Миловановић.
Весна Недељковић, помоћник министра за предшколско и основно образовање и васпитањe је рекла да је ова књига кратка, садржајна, пуна упутстава за младе наставнике, али и за оне који су дуго у струци, јер ће читајући је сигурно развити неке нове идеје.
Водич је доступан у електронском облику на сајту Педагошког друштва Србије, а просветне власти препоручују и да свака школска библиотека набави.
Део ове књиге је и ЦД са 39 прилога о томе како на пример прикупљати податке о породици и ученицима, злостављању, агресивности, насиљу, затим садржи и приручнике за родитеље, смернице за радионичарски рад, кључне законске одредбе које се тичу основног образовања.
Родитељи попуњавају анкету о ђачким униформама
Уколико се родитељи основаца сагласе са увођењем обавезних школских униформи, ова идеја Министарства просвете могла би заживи већ од наредног 1. септембра. Анкете су прослеђене школским управама, а одатле ће стићи до школа и родитеља– Већ имамо позитивних примера у неким школама, не говоримо само о смањењу осећаја социјалних разлика и смањењу вршњачког насиља, већ се на тај начин повећава и осећај припадности школи – рекла је Драгана Миловановић, специјална саветница министра просвете, нагласивши да се идеја о школским униформама не односи на средњошколце, јор они „већ имају свој изграђен идентитет”.
(Политика)
Od kad su psiholozi i pedagozi „ubačeni“ u škole, a roditelji sve više „učestvuju“, đaci su sve gori i gori, i u ponašanju, i u znanju.
Nekada, ne tako davno, psiholozi i pedagozi nisu ni postojali, na svu sreću, a roditelji nisu ni znali gde je škola. Tadašnje generacije su izlazile iz škole sa odličnim vaspitanjem, i još boljim znanjem. Ovo danas nije vredno pomena.