У организацији Форума београдских гимназија (ФБГ) у петак, 27. априла 2018. године, са почетком у 11.00 часова, биће одржан Округли сто „Гимназија за 21. век”.
Без учешћа Министарства просвете
Министар просвете Младен Шарчевић је, у разговору са ФБГ-ом, прво изразио задовољство и спремност да учествује, уколико му обавезе то дозволе. Касније је ипак одустао, али није желео да одреди неког представника министарства који би учествовао на Округлом столу.
Учешће на округлом столу потврдили су:
- др Муамер Зукорлић, председник скупштинског Одбора за образовање, науку, технолошки развој и информатичко друштво;
- др Александар Липковски, Математички факултет БУ;
- др Слободан Антонић, Филозофски факултет БУ;
- др Рефик Шећибовић, члан УО Националног акредитационог тела;
- Наташа Стојановић, чланица Националног просветног савета, Педагошко друштво Србије
- др Бојан Ристић, члан Националног просветног савета, Удружење послодаваца Србије;
- др Александар Бауцал, Филозофски факултет БУ;
- др Оливер Тошковић, Филозофски факултет БУ;
ФБГ је позив за учешће на округлом столу упутио и председницима Националног просветног савета и Друштва директора школа Србије, који се нису одазвали.
Публику ће сачињавати представници репрезентативних синдиката просвете, професори београдских гимназија ФБГ и директори гимназија из Србије.
Обезбеђен је директан видео пренос путем интернета (на YouTube каналу Прес Центра УНС) и планирано је објављивање билтена са одржаног Округлог стола. Такође, ФБГ у јунском броју часописа објавиће сажетак свих излагања са Округлог стола.
Циљ Округлог стола је упознавање шире стручне јавности са реформом гимназије коју спроводи Министарство просвете, науке и технолошког развоја.
Теме које ће бити разматране:
1. Степен транспарентности од стране Министарства просвете, науке и технолошког развоја у спровођењу овог реформског процеса;
2. Нови концепт опште матуре и пријемних испита за упис на факултете – последице пројектоване опште матуре (као јединог услова за упис на факултет) на уписну политику, квалитет уписа и аутономију факултета;
3. Исходи учења и стандарди постигнућа за завршетак средњег образовања у контексту матурског испита и уписа на студије;
4. Изводљивост реформе – правна регулатива, финансијски ресурси, временска ограничења.