Сва питања везана за приступање Форуму школа Србије слати на: forumskolasrbije@gmail.com

ФОРУМ БЕОГРАДСКИХ ГИМНАЗИЈА

Синдикат радника запослених у београдским гимназијама

Оцењивање: 1+1+1+1+1+1+1+2 није више 2

 НОВО ОЦЕЊИВАЊЕ: Сви кечеви и једна двојка више не дају прелазну оцену!

 

 

Министарство просвете је изменило и прецизирало правилник о оцењивању ученика, то јест спорни члан 14, чије је тумачење предвиђало да ђаку с неколико јединица и једном двојком може бити закључена прелазна оцена.

Правилник о оцењивању ученика у основном образовању и васпитању објављен је у “Службеном гласнику” 31. јула, а члан 14 сада каже да “закључна оцена за успех из предмета не може да буде већа од највеће појединачне оцене уписане у дневник добијене било којом техником провере знања”.

Закључна оцена за успех из предмета не може бити мања од: одличан (5), ако је аритметичка средина свих појединачних оцена најмање 4,50, врло добар (4) ако је аритметичка средина свих појединачних оцена од 3,50 до 4,49, добар (3) ако је аритметичка средина свих појединачних оцена од 2,50 до 3,49, довољан (2) ако је аритметичка средина свих појединачних оцена од 1,50 до 2,49. Почетком године Друштво математичара Србије затражило је измену правилника из 2011, јер је за њих била спорна одредба која каже да “закључна оцена за успех из предмета не може бити већа од највеће периодичне оцене добијене било којом техником провере знања, нити мања од аритметичке средине свих оцена”.

То би, према тумачењу математичара, значило да се ученику закључује прелазна оцена и у ситуацији када, на пример, од десет оцена има девет јединица и једну двојку.

У Министарству просвете је, након иницијативе да се мења правилник, објашњено да је текст лоше протумачен и да се у пракси не може догодити да ученику који има неколико јединица и једну двојку буде закључена прелазна оцена.

У прецизираном правилнику стоји да одељенско веће утврђује нову оцену гласањем ако не прихвати предлог закључне оцене предметног наставника.

Такође, ученик се оцењује четири пута у току полугодишта, а ако има мање од четири оцене, не може му се извести закључна оцена.Изузетно, ако је недељни фонд часова предмета једна час, ученику може да се утврди закључна оцена ако је оцењен најмање два пута у полугодишту.

Правилник предвиђа да закључна оцена из владања за ђаке од првог до петог разреда не утиче на општи успех, док за ученике од шестог до осмог разреда оцена из владања утиче на њихов успех.

Правилник се примењује од школске 2013/14. године.

Извор: Телеграф

МЕДИЈИ

СИНДИКАТ

ОБРАЗОВАЊЕ

Најновије на сајту

Scroll to Top

Приступница

Задовољство нам је што показујете интересовање за учлањење у Форум београдских гимназија. У наставку можете попунити приступницу и придружити се нашој организацији. Уколико у вашој школи постоји наша организација, можете контактирати нашег представника и учланити се у школи. Уколико Форум нема организацију у вашој школи, можете нам се придружити као појединачни члан. Надамо се да ће то бити први корак ка ширењу организације и у вашој школи.

Да бисте се прикључили Форуму потребно је да попуните све податке. Након што попуните податке, послаћемо вам приступницу коју је потребно потписати чиме и званично постајете наш члан.

Важно: Слањем ваших података путем сајта, сагласни сте са обрадом тих података за потребе наше организације у складу са законом. Ваши подаци ће бити коришћени искључиво у сврхе за које су прикупљени и неће бити уступани ни дељени трећој страни ни у ком случају.

Правни саветник

Поштовани чланови Форума београдских гимназија,

Обавештавамо Вас да је Главни одбор Форума београдских гимназија, имајући у виду потребе и интересе нашег чланства за пружање правне помоћи, на седници одржаној дана 10.октобра 2018. године, једногласно донео одлуку да се ангажује Милан Кука, дипломирани правник са положеним правосудним испитом, који ће давати бесплатне правне савете, писати представке, молбе, жалбе и друге дописе надлежним држаним органима, школском одбору и директорима школа и без накнаде заступати чланове ФБГ-а у покренутим дисциплинским поступцима у установама.