Постани наставник
“Мада 57 милиона деце основношколског узраста не иде у школу, у свету недостаје 5,24 милиона наставника, а до 2015. године 3,66 милиона старих наставника одлази у пензију па ће дефицит наставника бити још већи. Зато је Унеско упутио светској јавности позив, под слоганом „Постани наставник“, да се обезбеде стручни наставници и са жељом да се свој деци света обезбеди образовање, бесплатно и квалитетно, што се може само са стручним, друштвено признатим, а од власти материјално збринутим и мотивисаним наставницима” рекао је у Сомбору на пригодној свечаности у част 5, октобра – Светског дана наставника проф. Хаџи Здравко М. Ковач генерални секретар НСПРВ. Свечаности су присусутвовали чланови руководства НСПРВ, представници Министарства просвете, Града Сомбора, председници школских синдиката и представници школских параламената. “Пре безмало две деценије, Унеско је 5. октобар прогласио даном учитеља света и од тада се сваке године на тај дан оцењује претходни рад и процењују путеви развоја образовања, услови рада деце и наставника, као и материјални положај запослених у образовању. Корак од седам миља за ову професију учињен је давне 1966. године, када је специјална међународна конференција сазвана од Унескоа у Паризу, у сарадњи с Међународном организацијом рада, усвојила препоруку о статусу наставника која утврђује њихова права и одговорности, међународне стандарде за њихово иницијално образовање и стручно усавршавање, услове запошљавања, као и услове за наставу и учење. Светски дан учитеља је дан у којем наставници могу јавно указати и на проблеме у просвети јер, иако се сви јавно декларишу да је просвета инвестиција у будућност и најбољи алат за излазак из неразвијености и сиромаштва, у пракси је то мало видљиво” рекао је Ковач.
Ковач: Власт не чује наставнике
Члан Председништва Синдиката радника у просвети Србије и генерални секретар НСПРВ Хаџи Здравко Ковач сматра да су просветари обесправљени и у веома тешкој ситуацији „У Србији, они који доносе одлуке нису претерано расположени да чују наставнике“, рекао је Ковач. Из синдиката подсећају и да је Србија једна од најнеписменијих земаља, а да образовани људи постају технолошки вишак.
(Пре)мало пара у српском образовању
“Изузетак није ни наша земља, у којој просвета такође нема оно поштовање које заслужује, хронично нема довољно стручних – наставника физике, математике, енглеског – док неких има више него што је потребно па се ни у наредним деценијама неће моћи запослити. Посебан проблем у српском образовању је и премали део националног колача који се издваја за просвету и који је сада тек на половини онога колики би требало да буде” рекао је Хаџи Здравко М. Ковач генерални секретар НСПРВ.
Министар Јовановић честитао свим наставницима
5. октобар, Светски дан учитеља
Светски дан учитеља – 5. октобар обележен је у суботу, а министар просвете Србије Томислав Јовановић је поручио да су учитељи темељ образовања сваке државе и на њих треба да се угледају деца али и њихови родитељи. У ситуацији када влада безнађе, има насиља, учитељи треба да стимулишу, указују на позитивне примере, да буду темељ образовања, културе, толеранције, свега онога што нам сада највише треба, рекао је Јовановић, поводом Дана учитеља. „Професија учитеља је била увек једна од најизазовнијих али и веома лепих а довољна је чињеница да не постоји ниједан човек који се не сећа свог учитеља“, наводи се у честитки.
Гај Радер: Кључ наше будућности је у рукама данашњих учитеља,
а кључ будућности учитеља у нашим!
“Одрастајући у данашње време дечаци и девојчице ће се суочити са огромним и бројним изазовима у свом зрелом добу. Пре свега, потрага за пристојним послом биће централни и кључан изазов за проналажење доброг места у друштву. Њихови изгледи у свету, економији која је све више конкурентна међусобно повезана и вођена знањем зависиће у великој мери од њихове способности да овладају вештинама везаним за информационе технологије, иновације, комуникацију и тимско деловање. Мораће, дакле имати праве способности” рекао је ген. директор ИЛО Гај Радер поводим Светског дана наставника.“Данашње девојчице и дечаци, такође це морати бити будући прваци у борби против глади, болести и сиромаштва, заштити животне средине и очувања наше планете. Многима ће бити потребно охрабрење, подршка и вођство да истрају и пронађу пут у бољу будућност. Ко ће нашој деци дати темељ за ово? Па, знамо да ће највећи део овог терета пасти на учитеље широм света. Учитељима поред предавања традиционалних предмета се све више ставља на терет и припрема будућих генерација за ново време” рекао је Рајдер.