Сва питања везана за приступање Форуму школа Србије слати на: forumskolasrbije@gmail.com

ФОРУМ БЕОГРАДСКИХ ГИМНАЗИЈА

Синдикат радника запослених у београдским гимназијама

Наставници поклањају оцене

vukovci

 

Наставници у Србији попустљиви, незаслужено поклањају оцене

 

Весна Андрић („Данас“):

Сваки седми ученик у Србији је вуковац, петина је осми разред завршила са петицама из свих школских предмета, а чак половина са одличним успехом, показује извештај Завода за вредновање квалитета образовања и васпитања о резултатима прошлогодишњег завршног испита. Највише вуковаца је на подручју ШУ Лесковац – 22,4 одсто, Ниш – 18,5 одсто, Јагодина 17,5, Ранилуг 17,3 и Нови Сад -15,3 одсто.

Ово је трећа година заредом како се школске управе Лесковац, Ниш и Јагодина налазе на самом врху у погледу броја вуковаца, и то једнако рангиране. Уочава се и раст броја вуковаца, који је најдрастичнији у ШУ Лесковац и износи нешто више од три одсто. Најмањи проценат ученика носилаца дипломе “Вук Караџић” је у школским управама Ваљево – 9,7 одсто и Ужице 9,9 одсто.

Упркос томе што услови за стицање Вукове дипломе не би требало да буду лако достижни, јер подразумевају да ученици постижу изванредне резултате и освајају награде на такмичењима, у Србији је чак 9.369 ђака у прошлој генерацији основаца добило то признање. Тај број је неочекивано висок, а налази истраживања упућују на закључак да се критеријуми за доделу ове дипломе тумаче у окрузима на различите начине, а и унутар самих округа постоји велика разлика у постигнућима вуковаца. Показатељ недоследне примене критеријума јесте и чињеница да у неким окрузима поједини вуковци не досежу ни републички просек на тестовима завршног испита, наводи се у Заводовој анализи.

 

Половина основаца одлични

 

У прошлој генерацији основаца, скоро половина је на крају осмог разреда била одлична (43,8 одсто), трећина има врло добар успех (34,2), петина добар (20,6), док је свега 1,4 одсто ђака било довољно. Просечан општи успех у осмом разреду те генерације је 4,11.

 

Мали број ученика се налази непосредно испод границе врло доброг и одличног успеха, а значајно већи број има просек 3,5 и 4,5 што указује на тенденцију наставника да незаслужено награђују ученике, не би ли “прешли” у вишу категорију успеха. На тај начин, ђаци који би по објективним мерилима требало да имају добар, односно, врло добар општи успех, постају врло добри, односно одлични. Такође, одређен број одличних ученика, захваљујући попустљивом понашању школа и наставника, бива награђен петицима из свих предмета. Таквих је лане било 20 одсто, наводи се у анализи.

 

Занимљиво је да велики број ученика има највишу оцену у осмом разреду из предмета који су били тестирани на малој матури, пре свега из биологије, географије и историје (по 43 одсто). Приближно трећина ђака има најнижу и највишу оцену из математике, физике и хемије, док петина има тројку. Око трећине ђака има петицу из српског у том разреду.

Поређење школских оцена са резултатима које су основци показали на прошлогодишњој малој матури поново указује на закључак који је просветној, али и широј јавности већ познат – да у оцене не треба имати поверења. Најпре због необјективног и попустљивог понашања неких наставника, али и због различитих критеријума оцењивања. На основу оцена се не може са сигурношћу предвидети ниво и квалитет знања ученика, нити поуздано закључивати о квалитету образовања у основној школи. Поред тога, неједнаки критеријуми оцењивања у школама доводе у питање правичност селекције ученика при упису у средњу школу.

Колико је оцењивање значајно види се и из доприноса који успех из основне школе има при упису у средњу, а који је неоправдано повећан, па сада “вуче” чак 70 бодова док на завршни испит “отпада” 30 поена.

 

Шта каже правилник?

 

Петице из свих предмета нису довољне да би неко био проглашен вуковцем, већ мора да добије најмање једну посебну диплому или једну од прве три награде на општинском или градском такмичењу, предвиђено је Правилником о дипломама за изузетан успех ученика у основној школи. Посебна диплома може се добити из било ког предмета, чак иако из њега нема организованих такмичења, под условом да ђак има петицу на крају сваке школске године и да је “испољио посебну способност и склоност за тај предмет”.

 

МЕДИЈИ

СИНДИКАТ

ОБРАЗОВАЊЕ

Најновије на сајту

Scroll to Top

Приступница

Задовољство нам је што показујете интересовање за учлањење у Форум београдских гимназија. У наставку можете попунити приступницу и придружити се нашој организацији. Уколико у вашој школи постоји наша организација, можете контактирати нашег представника и учланити се у школи. Уколико Форум нема организацију у вашој школи, можете нам се придружити као појединачни члан. Надамо се да ће то бити први корак ка ширењу организације и у вашој школи.

Да бисте се прикључили Форуму потребно је да попуните све податке. Након што попуните податке, послаћемо вам приступницу коју је потребно потписати чиме и званично постајете наш члан.

Важно: Слањем ваших података путем сајта, сагласни сте са обрадом тих података за потребе наше организације у складу са законом. Ваши подаци ће бити коришћени искључиво у сврхе за које су прикупљени и неће бити уступани ни дељени трећој страни ни у ком случају.

Правни саветник

Поштовани чланови Форума београдских гимназија,

Обавештавамо Вас да је Главни одбор Форума београдских гимназија, имајући у виду потребе и интересе нашег чланства за пружање правне помоћи, на седници одржаној дана 10.октобра 2018. године, једногласно донео одлуку да се ангажује Милан Кука, дипломирани правник са положеним правосудним испитом, који ће давати бесплатне правне савете, писати представке, молбе, жалбе и друге дописе надлежним држаним органима, школском одбору и директорима школа и без накнаде заступати чланове ФБГ-а у покренутим дисциплинским поступцима у установама.