Home >> Синдикат >> Министре, не мешајте нам се у посао!

Министре, не мешајте нам се у посао!

13. јануар 2017.

Саопштење за медије

Позивамо министра просвете да помогне унапређењу односа између наставника и родитеља, а не да ради на њиховој разградњи

Форум београдских гимназија је, најблаже речено, изненађен дописом Министарства просвете, науке и технолошког развоја упућеног директорима школа и јавности 12. јануара 2017. године.

Било је министара који су укидали Дарвина, поништавали завршни испит, укидали наставницима право на штрајк и смањивали плате, али ни један до сада није себи дао за право да наређује када наставници смеју, а када не смеју да испитују ученике.

И можда нас ни то не би толико изненадило да је наведени допис упућен само школама, али постављамо питање зашто се министар обраћа свеколикој јавности и беспотребно навлачи гнев родитеља на наставнике. Министарство је већ засуто позивима незадовољних родитеља који се жале да наставници не поштују наредбу министра просвете и (замислите!) оцењују ђаке!

Индикативно је да се и у овој ситуацији министар обраћа јавности док захтева од наставника да поштују Правилник о оцењивању за ученике основних и средњих школа. Посебно се позива на Члан 15. Правилника о оцењивању ученика у средњој школи, односно Члан 12. Правилника о оцењивању ученика у основном образовању и васпитању, наравно, сасвим случајно, заборављајући да цитира наведене чланове, јер, вероватно, тако лепше звучи у јавности. Међутим, Форум београдских гимназија нема навику да се додворава никоме и стога је спреман да појасни јавности о чему говоре наведени чланови.

Наведеним члановима регулише се благовремено планирање писаних провера знања а не предвиђа се померање истих ни због одсуствовања ученика због болести, до чега у овом случају, свакако и није дошло, а још мање због продуженог распуста. Такође, целокупна јавност, а и министар би требало да знају да у наведеним правилницима у првим члановима пише да је оцењивање континуирана педагошка активност која има за циљ да унапреди квалитет процеса учења, те стога не постоји бојазан да ће наставници на основу једне провере знања закључити оцену, а најмање на основу петнаестоминутне провере, већ је закључна оцена резултат целокупног односа према предмету, настави и обавезама током школске године или у овом случају током полугодишта.

На крају, нешто што су и стари Латини знали:  „Non scholae, sed vitae discimus”, а да не значи „Вук длаку мења, али ћуд никада“, већ „Не за школу, за живот учимо“.

Питамо министра просвете како ће наставници (они који су га „послушали“) оценити своје ученике у преосталих 13 радних дана до полугодишта? Хоће ли идуће две недеље ученици имати по три писмена задатка и по три контролне вежбе недељно, јер је министар просвете пореметио план наставе и оцењивања? Колико ће тада незадовољних родитеља звати министра да му се жале на професоре своје деце?

Стога позивамо министра да нам се не меша у посао, већ да помогне унапређењу односа између наставника и родитеља, да не ради на њиховој разградњи, те да омогући ученицима да од својих наставника стекну што квалитетнија знања и вештине, како би их једног дана применили у пракси. Наставници ће, свакако, имати разумевања за потребе својих ученика, јер су их увек и до сада разумели и договором решавали све проблеме.

Милица Миленовић, председница ФБГ 

 

Top