Део школа данас и сутра у обустави наставе, имају ова четири захтева | Представници школа из 20 градова позивају на дводневну обуставу наставе | Представници градова и форума школа у којима су просветни радници у штрајку: Позив на обуставу наставе 13. и 14. фебруара | Форум београдских гимназија кренуо у формирање републичког синдиката радника у просвети | Форум београдских гимназија оснива нови синдикат просвете | Велики број просветара се још не враћа у учионице: Рекли када ће се то десити | Када ће се просветари вратити у учионице: „Немогуће је у разореном друштву тражити појединачна решења“ | Форум београдских гимназија најавио тужбу против Информера | Форум београдских гимназија: Притужба поверенику за заштиту равноправности због Колективног уговора | Форум београдских гимназија најавио тужбу против Информера | Форум београдских гимназија се жалио поверенику: Одредбе колективног уговора дискриминаторне | Форум београдских гимназија најавио тужбу против Информера | Форум београдских гимназија најавио тужбу против Информера | Протести и блокаде се настављају: Крагујевац, Лазаревац, Краљево, Лесковац... (видео) | БЛОГ: Протестне шетње у Крагујевцу и Лесковцу, наставници ОШ „Иво Андрић“ потписали бланко оставке, Ректорски колегијум одбио позив Вучића |

ФОРУМ БЕОГРАДСКИХ ГИМНАЗИЈА

Синдикат радника запослених у београдским гимназијама

Претрага
Close this search box.

Ко је крив за “досадне” гимназије?

Форум београдских гимназија не дели мишљење министра Младена Шарчевића да су гимназије досадне и сувопарне и да их због тога ученици избегавају

Форум београдских гимназија не дели мишљење министра просвете, науке и технолошког развоја, господина Младена Шарчевића, да су гимназије досадне и сувопарне и да их због тога ученици избегавају, а којe је министар изнео у интервјуу за дневни лист Блиц. Чланови Форума сматрају да су гимназије, упркос бројним проблемима са којима се суочавају у раду, успеле да сачувају високе критеријуме и стандарде у погледу образовног рада и спрече девалвацију знања, те да су једине које у досадашњем процесу реформи нису девастиране и као такве још увек представљају добру припрему за студије.

Можемо се сложити да већина српских гимназија данас не испуњава принципе савременог образовног концепта по стандардима неких развијенијих европских земаља, али постављамо питање министру Шарчевићу, ко је одговоран за то? Ко је одговоран што се за образовање у Србији издваја далеко мање новца из буџета него у земаљама у окружењу и питамо га шта је он учинио како би нешто променио у том смислу?

Форум подсећа да се данас ученици гимназија осећају привилегованим уколико им кров школе не прокишњава, уколико имају нормалан тоалет или топле учионице зими. У таквим условима тешко је замислити савременог српског гимназијалца како на часовима хемије научено у теорији примењује спроводећи експерименте у лабораторији, готово немогуће је замислити ученике који на часовима информатике вежбају на савременим софтверским системима или на историји у неколико кликова преко компјутера приступају европским архивима и музејима, а што је свакодневна пракса у већини европских земаља. Упркос томе, наставници у гимназијама дају све од себе да ученицима приближе савремена знања и припреме их за даље школовање.

Форум је зачуђен и министровим ставом у којем искључује партиципативан приступ у погледу стратешког планирања ка стварању модернијих услова у српском школству и не пристаје на сарадњу са сидникатима у том смислу. Међутим, овај министров став, нажалост, потврђује и потпуна искљученост шире стручне јавности у погледу реформе гимназија. Чланови Форума су свесни да министар заједно са својим сарадницима креира образовну политику, али смо убеђени да министар на основу свог вишедеценијског искуства стеченог у просвети зна да успешност промена пре свега зависи од оних који их спроводе, а не само од стручњака који их планирају.

ФБГ подсећа да је господину Шарчевићу прошло скоро пола министарског мандата, а не видимо да је у том периоду дошло до значајније промене образовне парадигме, не примећујемо да су значајније повећана буџетска издвајања за образовање, као ни да се далеко одмакло у побољшању положаја запослених у просвети.

С друге стране, делимо министров став да је у одређеном броју школа присутан јавашлук, као и да се насиље у некима од њих можда прикрива. Међутим, улогу Министарства просвете, науке и технолошког развоја не видимо у пуком маркирању проблема, већ од њега очекујемо да се са наведеним проблемима избори кроз смене одговорних и примену закона. Исто тако, сматрамо да надлежно министарство мора много више пажње посветити истицању и награђивању школа које успешно раде, укључујући ту и наставнике и ученике.

МЕДИЈИ

СИНДИКАТ

ОБРАЗОВАЊЕ

Најновије на сајту

Scroll to Top

Приступница

Задовољство нам је што показујете интересовање за учлањење у Форум београдских гимназија. У наставку можете попунити приступницу и придружити се нашој организацији. Уколико у вашој школи постоји наша организација, можете контактирати нашег представника и учланити се у школи. Уколико Форум нема организацију у вашој школи, можете нам се придружити као појединачни члан. Надамо се да ће то бити први корак ка ширењу организације и у вашој школи.

Да бисте се прикључили Форуму потребно је да попуните све податке. Након што попуните податке, послаћемо вам приступницу коју је потребно потписати чиме и званично постајете наш члан.

Важно: Слањем ваших података путем сајта, сагласни сте са обрадом тих података за потребе наше организације у складу са законом. Ваши подаци ће бити коришћени искључиво у сврхе за које су прикупљени и неће бити уступани ни дељени трећој страни ни у ком случају.

Правни саветник

Поштовани чланови Форума београдских гимназија,

Обавештавамо Вас да је Главни одбор Форума београдских гимназија, имајући у виду потребе и интересе нашег чланства за пружање правне помоћи, на седници одржаној дана 10.октобра 2018. године, једногласно донео одлуку да се ангажује Милан Кука, дипломирани правник са положеним правосудним испитом, који ће давати бесплатне правне савете, писати представке, молбе, жалбе и друге дописе надлежним држаним органима, школском одбору и директорима школа и без накнаде заступати чланове ФБГ-а у покренутим дисциплинским поступцима у установама.