Резултати мале матуре, образовање родитеља, величина одељења и број ученика у школи – дали су списак 61 најбоље школе у Србији
У обзир је узимано и у каквим условима се ђаци школују.
РЕЗУЛТАТИ мале матуре, укрштени са образовањем родитеља ђака, величином одељења и бројем ученика у школи – дали су списак 61 најбоље школе у Србији. Анализирано је укупно 720 школа које имају више од 20 ученика и у којима је бар 95 одсто осмака полагало завршни тест.
Ко ће се наћи на списку „добрих школа“ одређивао је Завод за вредовање квалитета образовања, у сарадњи са Министарством просвете и науке. Кључни параметар био је резултат завршног испита осмака. Али ове податке упоредили су с тим колико су родитељи ученика осмих разреда образовани, па су више вредновани успеси осмака чије су маме и тате нижег образовања него они њихових вршњака из факултетски образованих породица. У обзир је узимано и у каквим условима се ови ђаци школују – колико деце има у школи, колико су велика одељења…
Министарство и Завод нису објавили ко је у Србији имао највише, а ко најмање бодова на завршном испиту. Тај податак саопштен је свакој школи појединачно за интерне анализе.
САМО ДЕСЕТ БЕОГРАДСКИХ
МЕЂУ „најбољима“ је свега десет београдских и три новосадске школе, али су добре резултате на матури имале и оне из Клека, Хума, Сирига, Станова, Житковца, Купусине, Прешева, Мужља, Рајковића, Поћуте, Белушића…
– Списак „добрих школа“ значи да су све оне најуспешније у Србији – кажу у Министарству просвете. – Међу њима има и великих и малих, и старих и нових, и градских и сеоских. То што су се нашле на списку за њих је значајно, јер ће са „титулом“ добре школе моћи да конкуришу за средства из ДИЛС пројекта, за промовисање квалитетног образовања.
Једна од „добрих школа“ је и „Учитељ Таса“ из Ниша. Директор Миодраг Пејић каже да је ово једина нишка школа која је добила ово звање.
– Трудимо се да ученицима понудимо што боље услове за учење. Имамо организован продужени боравак, наставници се труде да најбоље објасне градиво, ученицима нудимо и изборне предмете – набраја Пејић. – Све то допринело је томе да наши ђаци буду веома успешни на завршном испиту.