Средњошколци који похађају наставу у главном граду све ређе на часовима, просек 80 изостанака по ученику.
НИ ПООШТРАВАЊЕ правила, враћањем дозвољеног броја неоправданих изостанака на 25, није вратило ђаке у школске клупе и смањило одсуство са наставе, упозоравају из Форума средњих стручних школа Београда. Према њиховој статистици, просечан број изостанака на крају првог полугодишта је био око 80 по ђаку, што „у преводу“ значи више од две недеље ван школе! Милорад Антић, председник Форума средњих стручних школа Београда, наводи да је у Школи за негу лепоте просечан број изостанака на крају првог полугодишта био 76 по ученику, у школи „Техноарт“ – 73, а у Медицинској на Звездари – 46. Он истиче да се готово ништа није променило у односу на прошлу годину и да ђаци и даље масовно беже са часова.
– Очигледно је да мере Министарства просвете нису дале жељене резултате и ђаке вратиле у учионице – објашњава Антић. – Неопходно је одржати родитељске састанке и заједнички наћи решење за овај проблем, који узима све више маха. Децу треба заинтересовати за школу увођењем разних занимљивих секција, спорта. Такође, требало би наградити ђаке који редовно долазе и не беже са часова, али и увести казне за оне који беже из школе, попут неког друштвено корисног рада.
25 ИЗОСТАНАКА
ИАКО је првобитно број дозвољених неоправданих изостанака повећан са 25 на 35, просветне власти су после годину дана примене изменили ову законску одредбу. Због масовног изостојања из школе, решили су да од почетка ове школске године врате старо правило – 25 изостанака. Како истиче наш саговорник, чињеница је и да застарели наставни планови и програми, такође, одвлаче ђаке од школе. Он наглашава да је потребно ученике заинтересовати за предавања и учење, учинити градиво занимљивијим, што би, свакако, допринело враћању ђака у учионице.
НАЈВИШЕ ИЗОСТАЈУ У АПРИЛУ И МАЈУ
НАЈВЕЋА „бежанија“ тек следи…
– У априлу и мају ће се повећавати број изостанака – каже Антић. – Пред крај школске године, ђаци избегавају да долазе у школу, како не би покварили оцену, што се посебно односи на ученике завршних разреда. Наставници им тада гледају кроз прсте и не уписују их, тако да се дешава да у сведочанствима имају и по сто изостанака.