У образовном систему у Србији није било значајних промена пет деценија уназад. Растући притисци, а све чешћи и физички напади на наставнике због оцена покренили су поново питање укидања општег успеха у школама и апел просветара да је време за промене
Група стручњака предлаже да се у систему оцењивања укине општи успех, јер квалификовање ученика као „одличних, врло добрих, добрих, довољних и недовољних” ствара ђацима, родитељима и наставницима притисак око оцена.
Ова иницијатива је поново актуелна јер су све учесталији напади на наставнике због закључених оцена, те се овакво одређивање успеха малтене свело на вредновање детета.
Председник Форума београдских гимназија Александар Марков каже за „Време” да је проблем што имамо исти приступ образовању као педесетих, шездетих година овог века.
„Поприличан је притисак на наставнике, чак се на наставничком већу наставник који је дао мању оцену надгласа како би ученик могао да прође са одличним успехом или долази до још већих притисика које смо имали прилике у скорије време да видимо. Све зарад тог ‘одличног’ успеха који је суштински небитан”, каже Марков.