Сва питања везана за приступање Форуму школа Србије слати на: forumskolasrbije@gmail.com

ФОРУМ БЕОГРАДСКИХ ГИМНАЗИЈА

Синдикат радника запослених у београдским гимназијама

Шећибовић: Риалити није највећа трагедија

refik

 

Недостатак вредновања знања

 

Ако кренете од актуелних расправа у друштву да су риалити програм наша највећа трагедија, лако ће те погрешити. Наша највећа трагедија је недостатак вредновања знања и увођења компетенција у свет образовања и рада.

Зашто је то тако?

Јер, то је много опаснији проблем од риалити програма.

Риалити програм је одраз нашег сиромаштва и интересовања у народу и медијима и као такав само нам описује многе ствари за које се знало у круговима који истражују образовни ниво становништва, још пре неколико деценија. Старије генерације мушкараца рећи ће вам да је тако изгледало њихово суочавање са војском у коју је долазило јако пуно људи који су били или необразовани или чак врло ограничених могућности, а добијали могућност да се искажу, па чак и да управљају одређеним јединицама. Између осталог, риалити програми су и настали из потребе праћења понашања људи у затвореном простору за потребе тајних служби или војних формација.

То и није наша тема, већ шта је то горе од овога.

А то најгоре је појављивање као стручњака људи који су стекли дипломе на различите начине, а нити један од њих није то учинио знањем. И онда доживљавамо да њих медији промовишу!

Ти људи већ сада почињу да вреднују системе у разним областима и као последицу таквог њиховог деловања, имамо низ промашаја у здравству, правосуђу, индустрији, грађевини итд. Али највидљивије је управо у државној управи или боље рећи у политици.

 

Долазак људи који не познају системе

 

Али, за друштвени развој и то није највећи проблем што они нису научили да то раде, већ што су убеђени да и не морају да уче. Али дугорочно ни то није највећи проблем, највећи проблем што људски ресурси нису неограничени у једној држави. И што ће се догодити да нећемо имати кога да изаберемо да би му дали одговоран посао. Доћи ћемо у ситуацију у којој се данас Немачка налази, а нећемо моћи да решимо на њихов начин – увозом квалитетне, а јефтине радне снаге, јер је питање да ли ће странци хтети да раде код нас, јер за то нећемо имати средстава. И бићемо присиљени да зависимо од људи који су купили дипломе и одређене положаје. Е, ту настаје катастрофа!

Те особе, које су на тај начин дошле до позиције, на све су спремне да би задржали те позиције и то онда доводи до деструкције друштва и његове економије. И они ће се трудити да отерају све оне који знају да обављају одређене послове и да избегну било какво вредновање знања и резултата у друштву.

Недостатак висококвалитетних кадрова већ се страховито осећа, и у Хрватској, и у Србији, Македонији, Босни и Херцеговини, јер је видљиво да одлазак образованих и стручних, на јавну сцену доводи људе који не познају системе. А ту слику нам олакшавају медији несвесно преносећи парламентарну борбу у којој видите да и политичарима недостаје знања, да би водили друштво и па зато прибегавају конфликтима и темама које су наша давна прошлост. Медији све више отварају у ствари пандорину кутију, у приказивању оних који нису у стању да прате друштвени напредак, а суочавају се са доношењем одлука у одређеним областима. Зато једино решење није да се ми фантомски боримо против одласка младих, већ да вреднујемо исходе образовања и да их промовишемо на један друштвени начин у облику јасних стандарда.

 

У том смислу треба урадити следеће:

 

1. Прогласити образовање непрофитном делатношћу (јер је профитно образовање неспојиво са осигурањем квалитета) са јасним уделом вредновања исхода образовања и увођењем дипломских атрибута:
2. Лиценцирање занимања, са обавезом целоживотног усавршавања;
3. Увођење неформалног образовања у формални систем кроз прављење флексибилног образовања;
4. Лиценцирати професорска занимања кроз формирање наставничких комора;
5. Увести независна тела за пренос знања и процену знања;
6. Дати већа овлаштења струковним организацијама у процесу запошљавања појединаца и остваривању каријере;
7. Укинути институционано финансирање образовања и пребацити га у потпуности на индивидуално финансирање, с тим, да је појединац одговоран за исходе образовања исто толико колико и образовна институција на којој је стакао компетенције.

То је први вид борбе против необразованости и лажне образованости, али прави почетак одбране квалитета у односу на формалне дипломе, које су на чудан начин стечене. Али то је први вид борбе за очување људских ресурса.

А о томе у следећем тексту.

Рефик Шећибовић (бивши помоћник министра просвете)

МЕДИЈИ

СИНДИКАТ

ОБРАЗОВАЊЕ

Најновије на сајту

Scroll to Top

Приступница

Задовољство нам је што показујете интересовање за учлањење у Форум београдских гимназија. У наставку можете попунити приступницу и придружити се нашој организацији. Уколико у вашој школи постоји наша организација, можете контактирати нашег представника и учланити се у школи. Уколико Форум нема организацију у вашој школи, можете нам се придружити као појединачни члан. Надамо се да ће то бити први корак ка ширењу организације и у вашој школи.

Да бисте се прикључили Форуму потребно је да попуните све податке. Након што попуните податке, послаћемо вам приступницу коју је потребно потписати чиме и званично постајете наш члан.

Важно: Слањем ваших података путем сајта, сагласни сте са обрадом тих података за потребе наше организације у складу са законом. Ваши подаци ће бити коришћени искључиво у сврхе за које су прикупљени и неће бити уступани ни дељени трећој страни ни у ком случају.

Правни саветник

Поштовани чланови Форума београдских гимназија,

Обавештавамо Вас да је Главни одбор Форума београдских гимназија, имајући у виду потребе и интересе нашег чланства за пружање правне помоћи, на седници одржаној дана 10.октобра 2018. године, једногласно донео одлуку да се ангажује Милан Кука, дипломирани правник са положеним правосудним испитом, који ће давати бесплатне правне савете, писати представке, молбе, жалбе и друге дописе надлежним држаним органима, школском одбору и директорима школа и без накнаде заступати чланове ФБГ-а у покренутим дисциплинским поступцима у установама.