На наредној седници владе требало би да буде решен проблем Ваздухопловне академије која до 10. марта мора да обнови међународну лиценцу Европске агенције за безбедност ваздушног саобраћаја, иначе је губи трајно.
Како „Политика” незванично сазнаје, Влада Србије је након писања нашег листа, пронашла правни модалитет да Ваздухопловна академија (ВА) не изгуби међународну лиценцу Европске агенције за безбедност ваздушног саобраћаја. Ово решење би требало да буде предложено на наредној седници владе.
Да подсетимо, Ваздухопловна академија у Београду, је једна од само 59 центара за школовање ваздухопловног особља на свету, а због проблема у процедури, 10. марта може трајно да изгуби лиценцу.
То практично значи, да ће у супротном, бити доведене у питање лиценце и посао око 800 ученика који тренутно похађају ВА, а који се школују за посао и цивилном авио саобраћају и ваздухопловству Војске Србије. Под знаком питања су и стратешки уговори које академија има са Министарством одбране и „Ер Србијом”.
Национални просветни савет је пре неколико дана предложио Министарству просвете да ова школа добије статус школе од посебног националног значаја, како би се у трци с временом решио проблем, а Министарство саобраћаја је успело да већ једном продужи рок код Европске агенције.
Директор Академије, Горан Цвијовић, потврдио је за наш лист јуче да ће проблем бити решен, али није хтео да прецизира детаље. Он је нашој редакцији доставио и доказ да ВА поседује лиценцу, под бројем 41., а која је издата 21. децембра 2001. године. Такође је рекао да је документација прекјуче достављена и у кабинет министра просвете Срђана Вербића.
У Министарству просвете су до јуче тврдили да ВА нема никакав доказ да поседује међународну лиценцу, уз став да се „статус школе од националног значаја добија када за то постоје оправдани историјски разлози, а не због нечијег личног интереса и уговора”. Овај статус има, иначе, само пет школа у Србији (београдске Филолошка и Математичка гимназија, Карловачка гимназија, Прва крагујевачка гимназија и Школа за музичке таленте у Ћуприји).
Оно што је „Политици” званично речено јуче у Министарству просвете, јесте да су просветне власти у контакту са Министарством саобраћаја и школом и да ће се наћи прихватљиво решење у интересу ђака.
Они су објаснили и да проблем не може да буде решен давањем статуса школе од националног значаја, како је предложио НПС, јер по закону то само значи државно финансирање и нема везе са измењеним наставним плановима и програмима који су прави проблем у овој ситуацији.
Све је почело у августу прошле године, када је Ваздухопловна академија одлуком Министарства просвете од огледне постала редовна школа. Сходно томе измењен је наставни план и програм, тако да више није био у складу са стандардима Европске агенције за безбедност ваздушног саобраћаја. Због тога сада постоје препреке да се одобре измене које подразумевају другачији фонд часова из појединих предмета у односу на то како се ради у осталим редовним школама у Србији.
Ваздухопловна академија, иначе, има традицију дугу 92 године, а од 2011. године је једина акредитована установа за школовање ваздухопловног особља у Југоисточној Европи.
(Преузето из дневног листа „Политика“)