KAKVOG NASTAVNIKA ŽELE UČENICI
Za nastavnu praksu je neosporno da nastavnici imaju uvid u mišljenje učenika o tome koje njihove osobine cene, a koje smatraju nepoželjinim. Kako se mnogi faktori vezani za ovo pitanje menjaju u vremenu (društveni i socijalni faktori), pitanje je permanentno aktuelno.
Ispitivanja van naše zemlje pokazala su da je za njih dobar nastavnik onaj koji ima sledeća svojstva: 1) razume učenike, 2) blag je i strpljiv, 3) ima smisla za humor, 4) staložen je i dosledan, 5) pravedan je, 6) priznaje svoje greške, 7) svi učenici su mu podjednako važni, ozbiljan je, 9) fizički je privlačan, 10) autoritativan je, 11) poseduje dovoljno inteligencije, 12) savestan je u radu, 13) poštuje učenikovo mišljenje, 14) zanimljiv je, 15) objektivan je, 16) nema svoje „ljubimce“ niti one koje „kinji“, 17) primenjuje brojne i različite metode u nastavi, 18) realan je (nema iluziju da je nepogrešiv), 19) dovoljno je stručan, 20) ima prijatan glas, 21) dobrog je zdravlja.
Istraživanja u našoj zemlji imaju slične rezultate (J. i B. Đorđević, M. Nagulić). Naši učenici kao poželjne osobine navode: 1) ljubav i poštovanje prema učenicima, 2) poverenje u učenike, 3) zanimljiv predavač, 4) objektivan ocenjivač, 5) pristupačnost, 6) boja glasa (najvažnija spoljna osobina nastavnika).