Коментар ФБГ: Доњи списак приоритетних области (које је законодавац писао хрватском латиницом, па смо морали да га пресловљавамо на српски језик и српско писмо) од значаја за развој образовања и васпитања говори о намери стратега да школа не треба да буде полигон за стицање и развијање знања, већ да је треба претворити у социјалну установу.
Спроведимо следеће доказивање:
1. Уколико бисмо из доње текста избацили следеће речи: „превенција“, „инклузија“, „јачање“, „управљање“, „сарадња“,
од свих наведених приоритетних области остала би само она под бројем 8: „ИКТ“;
2. Убацимо променљиву „ИКТ“ у следећу функцијску формулу:
Ф1: Образовање = класично + ИКТ + мотивација наставника + напредовање у служби + распон плата 30%,
3. Добијамо еквивалентну формулу образовања:
Ф2: ОБР(х) = КЛАС (х) + ИКТ + МОТИВ(х) + НАПР(х) + РАСПОН(х).
Програми и приоритетне области сталног стручног усавршавања
………………..
Члан 8
Приоритетне области стручног усавршавања од значаја за развој образовања и васпитања
јесу:
1) превенција насиља, злостављања и занемаривања;
2) превенција дискриминације;
3) инклузија деце и ученика са сметњама у развоју и из друштвено маргинализованих
група;
4) комуникацијске вештине;
5) учење да се учи и развијање мотивације за учење;
6) јачање професионалних капацитета запослених, нарочито у области иновативних метода
наставе и управљања одељењем;
7) сарадња са родитељима, ученицима и ученичким парламентима;
8) информационо-комуникационе технологије.