Трећина ученика у Србији функционално је неписмена, а око 20 одсто њих не заврши ни основну школу, каже Иван Ивић, професор Филозофског факултета за Б92.
Он је у емисији “Између две ватре” истакао да је стање у нашем систему образовања забрињавајуће. Према његовим речима, око 20 одсто ђака у Србији не заврши основну школу нити упише средњу, а чак 30 одсто њих функционално је неписмено. “То су озбиљни разлози који нас наводе на бригу о стању у нашем систему образовања”, рекао је он.
Тинде Ковач Церовић, државна секретарка у Министарству просвете, нагласила је да је Стратегијом образовања планирано да у Србији до 2020. године буде 30 одсто високообразованих.
“Србији је потребан конхерентан образовни оквир. Морамо да отворимо простор, који је до сада био драматично затворен, и то путем размене знања, праксе… У том контексту, то су два ослонца која могу да нам помогну.
Трећи ослонац је унапређење наставне праксе. Велики број наставника жели да унапреди своја предавања и контакте са ученицима”, каже она. Ковач Церовић је навела и да у Србији постоји веома добре школе и наставници. “Сада имамо 800 школа који су у некој врсти пројеката. То је добра база да се систем образовања стави у фокус”, истиче она.
Стратегија образовања, у чијој изради је учествовао и проф. Ивић, подразумева да ће средње образовање бити обавезно за све. То подразумева и промену Устава Србије. “Стратегија је покушај да се на дужи рок сагледа наш систем образовања. Стално су до сада доношене неке мере, закони, правилници… али без икаквог реда. Средња школа је важна и свако треба да је заврши.
Предложили смо да и она буде обавезна и да представља квалификацију за запошљавање, што до сада није био случај”, објаснио је он. Када је реч о финансирању образовања у нашој земљи, Ковач Церовић је рекла да је Стратегијом предвиђено да се убудуће издаваја више од 4,5 одсто БДП-а. “Образовање је инвестиција за будућност. Та дискусија је довољно умрежена и ту нема дилеме.
Међутим, има дилеме како доћи до тога. Ту није у питању само износ, већ и уштеде и ефикасност наставе, која треба да буде боље усмерена ка примени стеченог знања”, рекла је она. Б-92