Сва питања везана за приступање Форуму школа Србије слати на: forumskolasrbije@gmail.com

ФОРУМ БЕОГРАДСКИХ ГИМНАЗИЈА

Синдикат радника запослених у београдским гимназијама

Још један спорни закон: Чему служи уџбеник?

Предлог измена и допуна закона о уџбеницима изазвао оштру полемику. Замерке имају и наставници и издавачи. Најновијом изменом, уџбеник дефинисан као књига из које се учи, у којем се не пише, односно не садржи радни део, а намењен је вишегодишњој употреби.

Иако се очекивало да ће Закон о уџбеницима, донет пре више од две године, решити несугласице између издавача и Министарства просвете, проблема и даље има. Оштру полемику изазива Предлог измена и допуна тог закона. Велико негодовање изазвала је промена дефиниције уџбеника.

Према Закону из 2009, уџбеник је основно и обавезно дидактичко наставно средство у било ком облику или медију. Најновијом изменом, уџбеник је дефинисан као књига из које се учи, у којем се не пише, односно не садржи радни део, а намењен је вишегодишњој употреби.

„Нема дидактике, нема различитих облика и медија, нема стицања знања, нема вештина, нема ничега. Има само да дете не сме да пише по уџбенику и да служи за вишегодишњу употребу“, рекла је Гордана Кнежевић Орлић из Издавачке куће „Клет“.

Деца су се већ навикла на нова правила, пре свега на то да уџбеник треба да служи и наредним генерацијама.

Ова уштеда вероватно одговара родитељима, али су издавачи остали кратких рукава.

„Тржиште уџбеника годишње је тешко од 50 до 100 милона евра. Ако издавачи не морају да продају уџбенике сваке године већ сваке треће, наравно да им пада приход“, рекао је министар просвете и науке Жарко Обрадовић.

У Заводу за издавање уџбеника тврде да предложене измене ипак не решавају суштинске проблеме.

„Данас у Србији имамо седамдесет издавача уџбеника што је највише у Европи. Закон није подразумевао да се лиценце само потписују без икаквих услова. Под два, није уведен ред у области издаваштва што се очекивало, чак су присутни и елементи мита и корупције на терену за избор уџбеника“, рекао је Милољуб Албијанић из Завода за издавање уџбеника.

Приватни издавачи одговарају – да је здрава конкуренција добра и да тврдња да смо по броју издавача први у Европи – није тачна. Само у Аустрији их, кажу, има око 200.

Замерке на предложене измене има и Национално-просветни савет. Смањени су рокови за поступак процене и одобравања уџбеника, па су доведени у ситуацију, како кажу, проточног бојлера, да само потписују туђе одлуке, што је, упозоравају – потпуно неприхватљиво.

МЕДИЈИ

СИНДИКАТ

ОБРАЗОВАЊЕ

Најновије на сајту

Scroll to Top

Приступница

Задовољство нам је што показујете интересовање за учлањење у Форум београдских гимназија. У наставку можете попунити приступницу и придружити се нашој организацији. Уколико у вашој школи постоји наша организација, можете контактирати нашег представника и учланити се у школи. Уколико Форум нема организацију у вашој школи, можете нам се придружити као појединачни члан. Надамо се да ће то бити први корак ка ширењу организације и у вашој школи.

Да бисте се прикључили Форуму потребно је да попуните све податке. Након што попуните податке, послаћемо вам приступницу коју је потребно потписати чиме и званично постајете наш члан.

Важно: Слањем ваших података путем сајта, сагласни сте са обрадом тих података за потребе наше организације у складу са законом. Ваши подаци ће бити коришћени искључиво у сврхе за које су прикупљени и неће бити уступани ни дељени трећој страни ни у ком случају.

Правни саветник

Поштовани чланови Форума београдских гимназија,

Обавештавамо Вас да је Главни одбор Форума београдских гимназија, имајући у виду потребе и интересе нашег чланства за пружање правне помоћи, на седници одржаној дана 10.октобра 2018. године, једногласно донео одлуку да се ангажује Милан Кука, дипломирани правник са положеним правосудним испитом, који ће давати бесплатне правне савете, писати представке, молбе, жалбе и друге дописе надлежним држаним органима, школском одбору и директорима школа и без накнаде заступати чланове ФБГ-а у покренутим дисциплинским поступцима у установама.