Home >> Друштво >> Уз бахате родитеље стасавају бахата деца
Уз бахате родитеље стасавају бахата деца

Ко је одговоран за агресивно понашање ученика према учитељима, наставницима и професорима?

Све се чешће чује да ученици не поштују ауторитете и нападају наставнике вербално и физички. Један од разлога за ово непримерено понашање је што су и родитељи агресивни према учитељима и професорима сматрајући да њихова деца заслужују боље оцене и већа права.
Како каже Милорад Антић, председник Форума средњих стручних школа у Београду, поједини родитељи се према учитељима, наставницима или професорима, понашају горе него њихова деца и истиче да је то нарочито изражено у основним школама.

– Дешава се да родитељи дођу код наставника и баце вежбанку у лице, уз псовке, јер сматрају да њихово дете није праведно оцењено – започео је разговор за Телеграф Антић.

Наш саговорник напомиње да је учитељима и професорима настава постала толико стресна због понашања ученика и да неки од њих морају да користе средства за смирење.

– Наставници доживљавају разне увреде, понижавања, чак има и примера да су ученици показивали нож. Велики проблем је, што кад се наставници пожале родитељима на понашање њихове деце, многи од њих одговоре да они ту не могу ништа и да се они тако понашају и код куће – закључио је разговор Милорад Антић, председник Форума средњих стручних школа у Београду.
Поред родитеља који кажу да својој деци не могу ништа, има и оних који одбијају да прихвате да њихова деца не поштују професоре и да их вербално и физички нападају.

– Највећи проблем је што родитељи најчешће неће да се суоче да њихово дете има проблем, већ га негирају и сматрају да је увек крив или наставник или други ученик. Такви су спремни да иду по инспекцијама и министарствима и да се жале. На тај начин добијамо децу која се према наставницима или професорима понашају бахато – започео је разговор за Телеграф.рс Александар Марков, председник Форума београдских гимназија.

Према речима Маркова, родитељима је оцена постала значајнија од знања.

– Они зато инсистирају да оцена буде виша и дају себи за право да се више мешају у начин функционисања школе и да врше велики притисак на професоре. Превелики утицај родитеља је допринео да се наставници можда мало и повуку и да ученици помисле да имају већа права и да их на крају крајева и добију и да их злоупотребе. Не могу да кажем да су родитељи потпуно криви што ученици немају поштовања према ауторитетима, али дефинитивно постоји тај проблем да родитељи сматрају да треба да имају велики утицај и моћ – закључио је разговор Александар Марков.

МИШЉЕЊЕ ПСИХОЛОГА

Дете које је у својој породици одрасло са добрим границама, са родитељима који су ауторитети са љубављу, истином, обећањем које одрже, ће поштовати старије и ауторитете, каже психолог Александар Шибул.

– Проблем је што родитељи мисле, ако са децом имају пријатељски однос, да ће детету бити боље. Не! Детету је потребан родитељ, онај који ће да поставља границе и који ће својим захтевима да подстиче дете да оно даље напредује. Без тога је дете изгубљено и преноси то у школу. Још ако је родитељ агресиван према професору, онда ће и дете да буде – објашњава наш саговорник.

Према мишљењу Шибула родитељи су све присутнији у школама јер све раде уместо деце.

– Родитељи стално уче са децом, сажимају им градиво, испитују их. То није њихова улога. Они треба да покажу детету како се учи, и да мотивишу дете да учи због себе, свог образовања, раста и развоја – закључио је разговор за Телегхраф.рс Александар Шибул, психолог.

РОДИТЕЉИ МОРАЈУ ДА БУДУ УКЉУЧЕНИ

Сваки родитељ има свој начин васпитавања, а кад се упусте међусобно у разговоре, неретко долази до вербалног сукоба јер свако мисли да је у праву. У последње време међу њима се највише води полемика око школе и тога колико родитељ треба да учествује у образовању свог детета.
Често идем да причам са учитељицом мог сина. Желим да знам како учи, али такође, желим њој да покажем да не може да се према мом детету понаша како она хоће, већ како треба. Једном му је дала четворку, а ја сам била сигурна да је одлично урадио писмени. Наравно да сам се пожалила. Учитељица му није променила оцену, али је бар схватила да сам ја ту да контролишем шта се дешава у школи – испричала је Ј.К. (37) из Београда.

Поред мајке која често иде у школу, има оних који сматрају да треба да се појављују само кад су родитељски састанци или „отворена врата“.

– Мислим да учитељица боље зна од мене како да пренесе знање мом сину. Нисам квалификована да будем учитељица тако да мислим да не треба да се мешам у њен посао. Мој „посао“ је да будем мајка и да научим своје дете да размишља самостално. У школу идем кад је родитељски или кад ме учитељица позове. У тим приликама слушам шта говори, не говорим ја – објаснила је М.Л. (41) из Београда

Извор: Телеграф

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена.

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Top