Home >> Образовање >> Увести информатику као обавезни предмет

  • Коментари су искључени на Увести информатику као обавезни предмет
Увести информатику као обавезни предмет

Председница Секције наставника информатике Србије Бојана Сатарић изјавила је да наставни кадар није препрека за увођење информатике као обавезног предмета у школама и да се у секцији искрено надају да ће се статус тог предмета променити до почетка следеће школске године.

– Истраживање Министарства просвете, спроведено у мају, показало је да од 1.017 школа из репрезентативног узорка само њих 15 нема адекватне услове. Да ли 1,5 одсто школа треба да буде разлог да још једна генерација не добије образовање које је у складу са временом у коме живи?! – рекла је Бојана Сатарић за портал Градски биро.

Она је оценила да су наставници информатике важна карика у функционисању основне школе у сваком смислу.

– Сматрамо да су сви наставници који тренутно реализују наставу изборног предмета информатика и рачунарство, као и већина наставника техничког и информатичког образовања компетентан и довољан наставни кадар – навела је она став Секције.

На питање како коментарише најаву министра просвете Младена Шарчевића да се од следеће године информатика и техничко образовање споје у један предмет под називом Дизајн, Бојана Сатарић је рекла да нови предмет Дизајн делује као врло интересантано ново лице техничког образовања, чије иновирање јесте потребно.

Она је рекла да техничко образовање свакако подразумева и употребу информационо-комуникационих технологија, али да се никако не може ставити знак једнакости између овог сегмента основног образовања и наставе информатике.

– Информатичко образовање је далеко више од коришћења технологије. Његова мисија је да преведе ученика из улоге корисника у улогу креатора, да помогне ученику да схвати природу дигиталног света и фокусира се на његове принципе, а не на појавне облике. Дакле, нови предмет Дизајн делује као врло интересантано ново лице техничког образовања, чије иновирање јесте потребно – казала је она.

Она је рекла и да је са друге стране, информатичко образовање комплексна област која формира темеље дигиталних компетенција ученика које не зависе од тренутне технологије и да, као такво, представља засебну наставну област.

На питање због чега није успело да се од ове школске године информатика уведе као обавезан предмет Сатарић је рекла да статус информатике као изборног предмета у основној школи није промењен због бојазни чланова НПС-а да за овај предмет не постоје довољно добри услови техничке и организационе природе.

– Реалност нас учи да ситуација никада није идеална. Да је човечанство чекало на хемијску оловку, нити једно слово не би било написано све до тридесетих година 20. века. Не бисмо имали дела Његоша, Достојевског, Шекспира – навела је она.

Према њеним речима, технологија се мења јако брзо и дискутабилно је колико средстава треба да буде уложено у саму технологију.

– Далеко је важније фокусирати се на логичку основу из које читав дигитални свет расте. Ако научите дете да мисли, технологија ће постати нова оловка – сматрају у Секцији наставника информатике.

Сатарић је рекла да се у Секцији искрено надају да ће се статус информатике променити до почетка следеће школске године.

(Градски биро)

Top