Home >> Образовање >> Сваки пети средњошколац има најмање једну недовољну на полугодишту
Сваки пети средњошколац има најмање једну недовољну на полугодишту

За сваког петог средњошколца у Србији права је срећа што данас почиње друго полугодиште јер би, иначе, сви они пали на поправни испит.

Са одличним успехом на крају првог полугодишта прошло је 21,67 одсто ученика средњих школа, за разлику од основаца где је скоро половина одликаша, 48,94 одсто. Са недовољним успехом ситуација је алармантна у средњим школама, јер чак 22,09 одсто ученика има најмање једну закључену јединицу.

Према Правилнику о оцењивању ученика у средњем образовању, „закључна оцена се утврђује на основу свих оцена од почетка школске године и сагледавања развоја, напредовања и ангажовања ученика и прикупљених података у педагошкој документацији наставника“, што значи да су наставници у обавези да рачунају и јединицу и поправљену оцену.

Закључна оцена на крају школске године формира се на основу свих оцена у првом и другом полугодишту, стога школарци, а и родитељи треба да обрате пажњу и на овај први период године.

Владан Ницовић, члан националног просветног савета Србије, објашњава да ученици добро владају сумативним сабирањем и да одлично знају да могу да се провуку и након неколико јединица. То јесте у реду са аритметичке стране, али се поставља питање колико је ученик одређено градиво савладао.

Ученици добро знају да иако добију неколико јединица, уз неколико бољих оцена, на пример три јединице и једну тројку, имају прелазни просек од 1,5 који углавном остваре пред крај саме школске године, и то је решено правилником о оцењивању. Када постигну те резултате према којима не понављају или не иду на поправни, они чак престану да иду у школу. Оцена јединица само једно значи, да ученик није савладао одређено градиво и да би то градиво требало обновити. То више нико не ради и мислим да се урушио традиционални систем школства. Те бројке недовољних оцена и изостанака говоре само једно, немогућност владања ученицима. У данашње време готово је немогуће избацити ученика из школе без обзира на оцене и изостанке и у том хаосу страдају добра деца. Мислим да су све структуре криве за тако поражавајуће податке. Влада једна тотална незаинтересованост за школу како ученика и њихових родитеља, тако и наставника – каже Ницовић.

Извор: Блиц

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена.

*

Ово веб место користи Акисмет како би смањило непожељне. Сазнајте како се ваши коментари обрађују.

Top