Home >> Друштво >> Укидање аналогних сатова у школама у циљу смањења стреса код деце
Укидање аналогних сатова у школама у циљу смањења стреса код деце

Очекују ли и наше школе сличне промене? Колико смо као друштво одговорни за све што нам се дешава? Да ли је савремено друштво спремно, да под изговором смањења стреса код деце, беспоговорно прихвата систематско заглупљивање најмлађих?

„Блиц”:

Британске школске установе уклањају аналогне сатове из испитних учионица јер ученици не умеју да на основу њих процене време, саопштили су представници тамошњег удружења учитеља.

Професори тако сада раде на инсталирању дигиталних уређаја, јер су се ученици који су полагали завршне испите у средњим школама жалили дежурнима да имају потешкоћа да правилно читају време на аналогним сатовима.

Малколм Троб из Асоцијације школских и факултетских лидера поручио је да су се млади навикли на коришћење дигиталних уређаја.

– Ова генерација није толико умешна у гледању на традиционалне сатове као оне старије. Они су навикнути на дигитални приказ времена на својим телефонима или компјутерима. Готово све што имају је дигиталне форме – објашњава он за британски „Телеграф“.

Међутим, Троб је такође истакао да професори желе да се њихови ученици осећају што је опуштеније могуће током испита, а традиционални сатови у учионицама могу да повећају ниво непотребног стреса.

– Не желите да их приморавате да подижу руку да би упитали колико је сати. Школе ће несумњиво радити све што је у њиховој моћи да млади ученици буду што смиренији, а предност коришћења дигиталних сатова је велика јер је далеко теже погрешно прочитати време на овим уређајима док у исто време радите против тог времена на испиту – подвукао је он.

Бројни професори поделили су своја искуства на тему овог проблема на друштвеним мрежама.

Стефани Кинен, предавач енглеског језика у средњој школи „Рајслеп“ на северозападу Лондона, пише страни портал, навела је да је њена школа инсталирала дигиталне сатове у испитним учионицама након што су се запослени сложили да многи ђаци млађег узраста не могу да се снађу другачије. Слично је уочила и Шерил Квин из школе „Кокермаут“.

– Подразумева се да до узраста када уписују средњу школу, ђаци умеју да гледају време на старим сатовима, али показало се да то често није случај, што је у неку руку заиста тужно. Ипак, иако поједини мисле да ћемо ђаке који започињу други степен школовања учити таквим стварима, ми смо ипак пронашли бенефит у дигиталним сатовима – рекао је Малколм Троб.

Педијатри: Не знају да користе ни оловке

Међутим, оно што додатно забрињава јесте чињеница да је почетком године јавност шокирала и изјава педијатра који је упозоравао да деца све чешће показују да отежано држе графитне и хемијске оловке због претеране употребе технологије.

– Да бисте могли да држите и померате оловку потребно је да имате јаку контролу над фином моториком, ситним мишићима смештеним у прстима. Деци је потребно много вежбе и могућности да развијају ове вештине. Лакше је детету дати паметан телефон него га охрабривати да гради мишиће играјући се слагања коцкица, кидањем, лепљењем или вучом конопаца, играчака – рекла је Сали Пејн, педијатар ангажован у фондацији „Срце Енглеске“.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена.

*

Top