Home >> Образовање >> Школе претварају у школице

Школе претварају у школице

Правила оцењивања и тестирања ученика која важе у српским школама поделила су јавност!

Родитељи често сматрају да су им деца оштећена, а жале се и када је критеријум оцењивања у питању. С друге стране, просветари сматрају да смо ђаке превише размазили и да смо од њих направили „кампањце“.

„Вадите папир и оловке, имамо тест!“ Е, ово у школама више не сме да се чује. Ништа ненајављено. Према Правилнику о оцењивању, наставници су дужни да тест или контролни задатак најаве бар пет дана унапред. Поред тога, ако се и одржи изненадни петнаестоминутни тест, оцене не смеју бити унете у дневник. Наставник је дужан да контролни тест понови уколико га половина разреда уради лоше, а они ђаци који су незадовољни добијеном оценом могу да траже понављање теста.

– Ученик највише два пута може да тражи понављање контролног. Ако и после та два пута добије јединицу, она ће му бити уписана у дневник. Тестови ће се понављати на захтев разредних старешина, али и ђака. Наставници морају ученицима да кажу и које области ће бити заступљене на тесту – објашњава за Курир Марија Крнета из Министарства просвете и додаје да је циљ да се деца мотивишу.

Александар Марков, председник Форума београдских гимназија, сматра да су данашње генерације заштићеније у односу на претходне:

– Плашим се да, кад тако унапред најављујемо провере знања, подстичемо децу да кампањски уче. Овако, кад не знају када ћете бити оцењивани – ви их подстичете да уче и да се припремају за сваки час. Превише смо их размазили, а видимо да нам деца из школе излазе функционално неписмена. Можда и није проблем у програму и градиву, можда је проблем у томе што смо их размазили, а школе претворили у школице, уместо да то буде озбиљна припрема и за живот и за студије.

Председник Форума средњих стручних школа Милорад Антић наводи да је ово додворавање родитељима и ђацима, као и да се укида аутономија наставника, која је већ доста нарушена:

– Без квалитетног знања и квалитетне практичне наставе нема ни доброг ђака, ни мајстора, ни гимназијалца. Већ смо у огромној мери смањили критеријуме оцењивања, рецимо, за нешто за шта се пре 15 година добијала двојка, данас се добија петица.

Извор: Курир

Top