Home >> Друштво,Образовање,Упис >> Школе лажирају малу матуру

mm

 

Наставници намештају резултате које су основци постигли на завршном испиту

 

Из године у годину све је више школа за које се сумња да завршни испит не спроводе у складу с правилима, односно да намештају резултате тестова.

То је на седници Националног просветног савета изнео директор Завода за вредновање квалитета образовања и васпитања Бранислав Ранђеловић, апелујући на хитну реакцију да би се та појава сузбила.

– Директори и наставници који дежурају на испиту покушавају на све начине да помогну својим ученицима – додао је Ранђеловић.

То је потврдила и Снежана Марковић, помоћница министра просвете и председница Републичке уписне комисије.

– Виђали смо ревидиране тестове и по 20 пута и сваки пут је додавано ученицима по пола бода да би им се поправио резултат на тесту – рекла је Марковићева.

Председник НПС Александар Липковски оценио је да је управо на Министарству да казни такве појаве, јер НПС не располаже никаквим санкцијама. Он је, међутим, додао како би евентуално могао да буде објављен списак школа за које се сумња да у њима има нерегуларности.

Поједини чланови Савета су, међутим, оценили да би санкције требало да сносе директори, односно наставници за које се утврди да су поступали мимо правила.

Цела прича покренута је само недељу дана пре мале матуре, а била је повод да се пред Националним просветним саветом чују критике на садашњи систем полагања завршног испита.

Један од предлога за измену система завршног испита био је да се убудуће током целог школовања организује више нивоа националног тестирања. Бодови са тих тестирања би се потом акумулирали и рачунали при упису у средње школе

Драгана Станојевић, из Завода за вредновање квалитета образовања и васпитања, оценила је да би требало преиспитати и однос бодова које за упис у средњу школу носе успех у школи, односно завршни испит, пре свега због неуједначених критеријума оцењивања по школама.

 

Бојкот радне групе за информатику

 

Већина наставника техничког образовања изашла је из радне групе за дефинисање измена наставних планова и програма из области технике, технологије и информатике у основним и средњим школама, јер нису желели да учествују у наметнутим решењима, изјавио је представник Уније синдиката просветних радника Србије у тој радној групи Горан Манојловић.

Он је навео да је хитност поступка и журба с којом се приступило овом послу код многих изазвала сумње.
(“Блиц”)

Top