Нови министар просвете и науке Младен Шарчевић рекао је данас да ће императив тог ресора бити квалитет образовања и додао да се менаџерским приступом може „штедети на много чему, пре него на запосленима у настави”.
„Прво треба да сагледам и податке и интересе Владе и све друго што се тиче смањења броја запослених, а лично сам био четири пута технолошки вишак”, рекао је новинарима Шарчевић приликом преузимања ресора од досадашњег министра Срђана Вербића.
Напомињући да му је квалитет образовања императив у раду, Шарчевић је навео да ђаци у Србији морају да раде „оно што ради цео цивилизиовани свет” и да неке лоше навике и инструменте треба мењати.
„Треба да решимо питање сиромаштва, јер многа деца због, можда, недостатка новца за аутобуску карту или ужину не могу наставити даље средње образовање. Мислим да о томе и немамо податке квалитетне и довољне о томе”, напоменуо је Шарчевић.
Он такође сматра да мора да се ради на ефикасности студија и пружању прилике наставницима да се усавршавају.
„То је по мени сада највећи проблем – усавршавање људи који ће радити по овим концептима. Цела прича око преласка на квалитетније моделе образовња, осим репродуктивног образовања, јесте прелазак на разне концептуалне методе – где деца активније учествују и где је знање применљиво”, рекао је нови министар.
Он је указао да је лично примењивао један од модела у образовном асистему „Руђер Бошковић” већ 10 година.
(„Политика“)