Home >> Друштво >> Родитељи препрека друштвено корисном раду у школама
Родитељи препрека друштвено корисном раду у школама

Нови правилник о друштвено корисном раду у појединим школама се увелико користи – ученици који су прекршили правила кажњавају се скупљањем лишћа, чишћењем, кречењем… Проблем је, међутим, што родитељи у градовима не прихватају овакав вид кажњавања деце.

Посебан правилник, који је Министарство просвете, науке и технолошког развоја донео 15. септембра, налаже да ученици који у школу донесу алкохол, дрогу, туку другаре, уништавају школску имовину, допишу оцену у дневник, уз васпитну меру имају и додатне обавезе у виду друштвенокорисног рада.
Једна од школа где се успешно спроводи правилник је ОШ „Светозар Марковић“ у Лесковцу.

– Од почетка школске године имали смо неколико примера насилничког понашања, које смо санкционисали захваљујући новом правилнику о друштвено корисном раду. Имали смо случај ученика који је учествовао у тучи ван школског дворишта. Као једну од мера, задужили смо га да скупља лишће у дворишту. Други пример је ученик који је пред свима увредио свог другара из разреда, па је неколико дана водио рачуна о хигијени о учионици. Тренутно имамо још један случај девојчице која је на друштвеној мрежи Фејсбук извређала другарицу, али она је одбила да уважи мере које јој је школа прописала због непримереног понашања, тако да смо морали да укључимо родитеље и са њима покушавамо да решимо ситуацију – рекла је за „Блиц“ Тамара Јаковић, директор ОШ „Светозар Марковић“ у Лесковацу.


Осмолетка у Калуђерици „Алекса Шантић“ имала је недавно случај где је ученик због туче морао да кречи учионицу.

– Нису то неки тешки послови и додељујемо их искључиво како би ученици научили лекцију. Насилничко понашање које смо имали од почетка ове школске године санкционисали смо тако што је ђак морао да окречи један зид. Радио је у супротној смени и мислим да је научио нешто из тога. Време ће најбоље показати да ли је друштвенокористан рад у школама прагматичан, углавном нам ученици делују заинтересовано и желе да изврше што им кажемо – истакао је директор ове установе Радивоје Миљић.

Међутим, нешто другачија ситуација је у центру Београда, где школе још анализирају правилник и наилазе на неодобравање родитеља.

– Градска деца и њихови родитељи не желе ни да чују за друштвено корисни рад. У унутрашњости су и пре доношења правилника, викендом родитељи и деца правили фантастичне акције, чистили школска дворишта, кречили, фарбали капије… то у граду није случај. Овде када бисте изрекли казну неком ученику да фарба капију, сутра бисте имали пет незадовољних родитеља у школи. Када је била позоришна представа у школи, деца су побацала отпатке на под и учитељица им је наредила да покупе то све и баце у канту, а родитељи су се након тога жалили Министарству да ми њихову децу угњетавамо. Тако да ће се тај правилник о друштвенокорисном раду тешко применити у градским елитним школама – рекла нам је директорка која је инистирала на анонимности.

Рано за анализу

Из Министарства поручују да је још увек рано да би се донео неки закључак како функционише примена Правилника о друштвенокорисном раду.

– За сада немамо прецизне податке како функционише, неопходно је да прође један период, барем до полугодишта како би се видела примена Правилника – рекли су за „Блиц“ из Министарства просвете, науке и технолошког развоја.

Извор: Блиц

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена.

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Top