Трећина 15-годишњака У Србији је функционално неписмена. Од шест пролазних оцена, добили су двојку за разумевање прочитаног текста. Исту оцену добили су за природноматематичка знања. Један од закључака овог истраживања је да ће због нивоа писмености ученици имати проблеме у наставку школовања и при запошљавању. Зашто ђаци Србије не умеју да примене научена знања? Ко је крив професори, родитељи или је цео систем погрешно постављен? Зашто већ 15 година ученици показују исто (не) знање на ПИСА тесту?
На ова питања одговарали су саветница министра просвете Гордана Косановић, Драгица Павловић Бабић, национална координаторка ПИСА истраживања у Србији, Александар Марков, председник Форума београдских гимназија и Љиљана Лазаревић, учитељица и ауторка блога „Дневник Љиље учитељице“ .