Home >> Образовање >> Образовање мора да прати технолошке иновације

  • Форум
  • Коментари су искључени на Образовање мора да прати технолошке иновације
Образовање мора да прати технолошке иновације

Стручњаци упозоравају да образовање мора да прати технолошке иновације јер већ за коју деценију неће бити ни кључева, каблова, готовине, а ни кредитних картица. Са напретком технике нестаће многа радна места, а појавиће се нова занимања. За нека се данашњи основци већ школују и замишљају како ће изгледати њихово радно место.

За сада можда чудно звучи да некога од данашњих ђака замислимо у будућности као стручњака за телепортацију, виртуелног адвоката или роботског ветеринара. Ипак, ако је веровати извештају Светског економског форума данашњи основци бавиће се не само овим, већ и многим другим занимањима која још увек не постоје, док ће већину садашњих заменити машине и вештачка интелигенција.

Директорка ОШ „Скадарлија“ Мирјана Слобода каже да су дигиталне учионице један од начина развоја критичког мишљења.

„Колико год је наставик спреман, обучен или није обучен, на неки начин се уједначава долажење до информација и подиже се квалитет наставе“, истиче директорка ОШ „Скадарлија“.

У Србији постоји две хиљаде дигиталних учионица и у њима уче прваци и петаци. Исто толико наставника обучено је да предаје из дигиталних уџбеника. Интерактивна настава предвиђена је на часовима информатичког и техничког образовања, али је могућа и на осталим, у зависности од капацитета школе.

Саша Стојановић из Министарства просвете, науке и технолошког развоја наводи да се до почетка наредне школске године планира опремање још осам хиљада учионица.

„Имамо и много веће планове, а то је да опремимо све учионице у Србији у овој и наредне три године“, указује Стојановић.

Свакако да је програмирање посао будућности, али претпоставља се да ће дигиталне вештине бити неопходне свима. Њихово усвајање ићи ће мало теже, пошто већина школа нема инфраструктуру која може то да подржи. Примера ради, само 1.700 школа има бесплатан бежични интернет.

Државна секретарка у Министарству трговине, туризма и телекомуникација Татјана Матић каже да је суштина у изградњи једне инфраструктуре која је одржива – локалне рачунарске мреже у  свакој школи.

Ако је 20. век био доба информација, 21. век је доба креативности и зато ће се у њему али и новим занимањима, према мишљењу стручњака, најбоље снаћи они не који су специјализовани само за један посао, већ који су универзалци.

Извор: РТС

Top