Home >> Друштво,Образовање,Окружење >> Обрадовић: 54% – мало или много?

Са сајта Министарства просвете, науке и технолошког развоја:

 

Србија има квалитетан образовни систем

 

Датум креирања субота, 11 мај 2013 15:34 Министар просвете, науке и технолошког развоја  проф. др  Обрадовић изјавио је данас да Србија има веома квалитетан образовни систем, при чему је подсетио на то да је Београдски универзитет на Шангајској листи међу првих 500 од укупно 20.000 универзитета у свету. Министар Обрадовић, који је заједно са шефом Делег ације Европске уније у Србији Венсаном Дежером учествовао у дебати „Разговарајмо о Европи“ с неколико стотина ученика средњих школа из целе Србије, навео је да се 54 одсто свих студената у Србији финансира о трошку државе. Говорећи у прилог квалитету језичих знања српских ђака, министар је указао на то да се први страни језик у основним школама у Србији учи већ од првог разреда а други страни језик од петог, док на пример у Словенији, која је чланица ЕУ, учење страног језика почиње тек од четвртог разреда. Он је оценио да је у Србији проблем стање привреде, недовољан број радних места и несигурност за инвеститоре, али је изразио наду да ће се таква ситуација променити када Србија почне приступне преговоре са Европском унијом. Министар  Обрадовић је  указао на то да чланство у ЕУ није поклон и да ђаци морају да уче како би се усавршавали, исто као што, како је оценио, држава Србија сада учи како да се прилагоди стандардима Уније. Шеф Делегације ЕУ  у Србији Дежер је рекао да је Србија протеклих година остварила огроман напредак на путу ка ЕУ и да је сада пред још једним кључним кораком – добијањем датума за почетак преговора. Он је истакао да ће дужина преговора зависити искључиво од Србије и њених капацитета да спроведе реформе и испуни критеријуме. Дежер је напоменуо да коначну одлуку о пријему у чланство ЕУ доносе сами грађани, на референдуму, и додао је да је могуће и напустити Унију, мада то још нико није учинио. Одговарајћи на питање због чега ЕУ жели Србију у свом чланству, Дежер је објаснио да Унија има интерес да промовише мир, стабилност и демократију у региону и да би напредак Србије на путу ка ЕУ мотивисао и њене суседе да наставе у истом правцу. Када је реч о томе да ли ће ЕУ имати додатне услове за Србију пре њеног пријема у чланство, он је нагласио да су услови за пријем у чланство дефинисани још 1993. године критеријумима из Копенхагена. Шеф Делегације ЕУ је, говорећи о предностима и манама чланства, објаснио да уједињеност значи тржиште од пола милијарде људи, што представља значајну економску силу у глобализованом свету. Чланице су, с друге стране, обавезне да део свог суверенитета пренесу на европске институције, али ту не губе моћ одлучивања, већ само заједнички доносе одлуке, рекао је Дежер. Он је навео да земље Уније сада прилагођавају своје системе образовања новим изазовима, и да ЕУ жели да више улаже у младе, при чему је поздравио настојања Србије да и сама модернизује свој систем образовања и да повећа буџетска издвајања за тај сектор. Дежер је упутио позив српским средњошколцима да се опробају у студирању у земљама Уније, и похвалио их је због доброг знања енглеског језика, али им је поручио да уче и друге језике. Ученици другог разреда средњих школа из Смедерева, Апатина, Неготина, Лесковца, Краљева, Смедеревске Паланке и Младеновца, који су учествовали у дебати, постављали су, између осталог, питања која су се тицала могућности за усавршавање у земљама ЕУ, али и опстанка српског језика, културе и традиције када Србија постане чланица те уније држава. Дебате „Разговарајмо о Европи“ реализују се у склопу пројекта „Европски дневник“. Четврто издање „Европског дневника – мудар избор“ на српском језику, који је подељен ученицима другог разреда средњих школа у Србији, има за циљ да информише ученике о ЕУ. Публикацију користе средњошколци у земљама ЕУ, а објављена је на 23 језика.

One Comment

  1. mateja каже:

    kakva je budala ovaj ministar prosvete u Sloveniji se strani jezik uci jos u vrticu a u prvim raredima osnovne skole se ne ocenjuje jer poenta nije da se nabuba gramatika i dobije odlicna ocena vec da se nauci sporazumevati na stranom jeziku. Sta meni vredi sto sam sam ucila francuski jezik osam godina kad ne znam da kazem ni dobar dan i laku noc na francuskom ali zato napamet znam sva gramitcka pravila koja nemaju nikakav znacaj za moje znanje stranog jezika. Ovde u ovoj drzavi se uci nesto decenijama ali se nista ne nauci to sto neko ispliva i odusevi nas znanjem je posledica njegovog talenta i licnog rada a ne kvaliteta obrazovnog sistema. Posle ovakvih saopstenja dodje mi da po drugi put spakujem kofere i odem odavde jer jednom sam pobegla i vratila se u nadi da ce se nesto menjati ali ocigledno nema vajde

Top