Home >> Образовање >> Не укида се техничко образовање

ne ukida se

 

Предлог за осавремењивање информатичких садржаја у школама биће завршен до краја маја

 

Не укида се техничко образовање

 

Београд – Техничко образовање неће бити укинуто у основним школама, нити ће постојећи фонд часова наставницима предмета техничко и информатичко образовање (ТИО) бити преполовљен, потврђено је Данасу у Министарству просвете.

Помоћница министра просвете Снежана Марковић каже за наш лист да ће, према предлогу на којем тренутно ради радна група, техничко образовање и примена информационих технологија у техници остати целина у оквиру једног предмета. Радна група ће такође понудити више варијанти како ће се у основној и средњој школи изучавати информатички садржаји, који не припадају, односно нису везани за техничко образовање.

Комплетан предлог биће спреман за јунску седницу Националног просветног савета, који ће дати коначну реч о иницијативи за ревидирање и осавремењивање програма информатике у основним и средњим школама. Уколико НПС прихвати предлог радне групе, у којој је више од 80 стручњака различитих профила, промене у настави информатике почеће већ од септембра. Паралелно са тим, до краја године планирано је повезивање свих школа на интернет и осавремењивање рачунарских кабинета, за шта су већ опредељена средства у буџету Министарства за трговину, туризам и телекомуникације.

Подсетимо, иницијатива Министарства просвете за ревидирање информатичких садржаја у школама наишла је на оспоравање дела наставника техничког и информатичког образовања, који су били против идеје да се ТИО раздвоји на два предмета, с тим да сваком „припадне“ по један час у недељном распореду. Министарство је потом расписало јавни позив за формирање радне групе која би требало да понуди предлоге за иновирање програма информатике.

– На јавни позив пријавило се око 110 заинтересованих, од чега је у радну групу изабрано више од 80 стручњака из целе Србије, од наставника, представника факултета који образују наставнике техничког и информатике, стручних друштава, привреде, Центра за образовне политике, Института за психологију, министарстава просвете и трговине туризма и телекомуникација, оба просветна завода… Група је подељена у шест секција и оне тренутно раде на формулисању коначног предлога, који треба да буде завршен до 25. маја – објашњава Снежана Марковић, која је координаторка радне групе.

У међувремену, Институт за психологију спровео је онлајн тестирање на репрезентативном узорку ученика осмог разреда из 56 школа, а први резултати указују на ниске дигиталне компетенције наших ђака, што потврђује и школска пракса.

 

Проблеми

 

Наставу информатике прате бројни проблеми, од тога да нема континуитет, па се ђаци кроз основну и средњу школу стално враћају на почетак. У обавезним предметима нижих разреда основне школе нема никаквих информатичких садржаја, а позиција изборног предмета информатика у вишим разредима такође је проблематична. Оцена из изборног предмета не улази у просек, због чега ђаци нису за њега заинтересовани, а део наставника, у жељи да сачува радно место, оцењује ђаке углавном петицама. Има ученика који одбијају да раде и проводе час играјући се, јер им оцена из информатике ништа не значи, указује Снежана Марковић.

(„Данас“)

Top