Home >> Образовање,Реформа,Часопис >> Научни скуп: Образовање, развојни потенцијал Србије

  • Форум
  • Коментари су искључени на Научни скуп: Образовање, развојни потенцијал Србије

РТС, петак, 23. нов 2012

Издвајање за образовање са садашњих четири и по одсто треба да достигне шест одсто до 2020. године, најавио министар Жарко Обрадовић на скупу о образовању у Српској академији наука и уметности. Образовање је главни алат да се други ресори ваљано развијају, каже председник Академије Никола Хајдин.

Министар образовања, научног и технолошког развоја Жарко Обрадовић каже да издвајање за образовање са садашњих четири и по одсто треба да достигне шест одсто до 2020. године.

„Знање и образовање су кључне полуге у развоју нашег друштва“, рекао је Обрадовић на скупу посвећеном образовању у Српској академији наука и уметности.

Министар истиче да, због вредносних аспеката, образовање, знање и култура плаћају цех времена у коме живимо и сматра да образовање мора да има одлучујућу улогу у економском, социјалном, политичком побољшању капацитета Србије у Европи.

Обрадовић најављује да ће се у Скупштини 28. новембра и 12. децембра јавно читати Стратегије развоја образовања и подсећа да су дугорочни циљеви Стратегије повећање квалитета образовања, обухват становништва на свим образовним нивоима.

За то су, каже Обрадовић, потребни модернизовани наставни програми, боља настава, повећање радозналости, мотива за учење, искорењивање сваке врсте корупције.

„Верујем да није случајно што је образовање, као развојни потенцијал Србије, прво у низу стратешких питања којим ће се бавити Српска академија наука и уметности“, каже министар образовања, научног и технолошког развоја.

Председник САНУ Никола Хајдин наводи да је задатак Академије да постави права питања о будућности развоја земље и потребним предусловима за тај развој.

„Образовање је главни алат да се други ресори ваљано развијају и буду ефикасни и зато је један од круцијалних питања положај образовања у Србији, његова функција, мисија коју треба да испуни у развоју земље“, каже Хајдин.

Проректор Универзитета у Београду Миодраг Поповић сматра да одржавање научно-стручног скупа никада није било неопходније и каже да га сматра као почетак излаза из стања у којем се нашло образовање.

Скуп Образовање као развојни потенцијал Србије први је од пет скупова који ће се бавити стратешким питањима развоја Србије.

Решења предвиђена стратегијом:

Стратегија развоја образовања предвиђа, између осталог, да сва деца похађају припремни предшколски програм, као и да 95 одсто уписаних заврши основно образовање.

Обавезно средње образовање, бар 95 одсто свршених основаца уписује средње школе, око 50 одсто генерације уписује студије, 70 процената дипломира на време, нека су од решења предвиђених Стратегијом.

Top