Home >> Саопштења >> Министарство просвете замењује тезе

Министарство просвете замењује тезе

Форум београдских гимназија сматра да Министарство просвете, науке и технолошког развоја замењује тезе невешто покушавајући да навуче гнев јавности на наставнике Прве београдске гимназије

Чак и да паушалну тврдњу надлежних из Министарства просвете о потреби тржишта рада за 15.000 ит стручњака прихватимо као истиниту, вештом заменом теза Министарство инпутира наставницима Прве нешто што није захтев штрајка. Нико од штрајкача ни једног тренутка није позивао на гашење ИТ одељења нити је то део штрајкачких захтева. Запослени у Првој захтевају једино да им се врати одузето одељење, те  да министар просвете, уместо што шаље на састанке своје помоћнике, седне са њима за сто и саслуша аргументе наставника ове београдске гимназије.

Нетачна је и тврдња Министарства просвете да су разлике у школском плану и програму између друштвено-језичког смера и ит смера минорне јер је за ИТ смер у гимназијама планом и програмом предвиђено чак девет стручних предмета, од којих се седам изучава у овкиру смера електротехничар информационих технологија у електротехничким школама, док је за опште-образовне предмете, попут ликовне културе, музичке културе предвиђено тек 34 часа уместо 136, колико их има друштвено-језички смер током четири године.

Тврдња да законским штрајком професори Прве не мисле на своје ученике је злономарена и директно срачуната да јавност окрене против наставника. С обзиром да Закон о штрајку и Закон о средњој школи, дефинишу на који начин се изводи штрајк у школама, овако злонамерно састављено саопштење може се тумачити и као својеврсни притисак на штрајкаче и то од стране извршне власти. Ако су надлежни заиста толико забринути за судбину деце нека се потруде да разговором са професорима Прве, што пре дођу до заједничког става. С друге стране сматрамо да су ученици који су похађали ову школу,  јучерашњом подршком наставницима већ показали шта мисле о договору директора са надлежнима у Министарству, а убеђени смо да њихов став деле и садашњи ученици.

Top