Home >> Образовање >> Министар Шарчевић: „Суспензију је тешко применити – разговараћемо поново“
Министар Шарчевић: „Суспензију је тешко применити – разговараћемо поново“

Казна „Стади рум“ може бити библиотека или учионица у којој би ученици насилници били под надзором дежурног наставника и тамо читали, размишљали о свом понашању или разговарали са школским психологом или педагогом

Ученици који ометају наставу у школама и непримерно се понашају према вршњацима или наставном особљу убудуће би могли да буду удаљени с часа у тзв. стади рум, то јест посебну просторију где би под надзором дежурног наставника читали, размишљали о свом понашању или разговарали са школским психологом или педагогом.

Решење проблема

Ово је само једна од мера које је Форум београдских гимназија (ФБГ) предложио министру просвете Младену Шарчевићу како би се решио проблем све учесталијег вршњачког насиља у школама, а оне подразумевају измену законске регулативе. Поред оснивања „стади рума“, ту је и суспендовање ученика с наставе током трајања васпитно-дисциплинског поступка, али и забрана преласка из једне школе у другу за време поступка.

– Идеја „стади рума“ примењује се на Западу, али постоји и овде у неким приватним школама. Наставници не смеју данас да недисциплиноване ученике избаце с часа ма шта они радили, вређали наставнике или другу децу, добацивали, гурали се… „Стади рум“ може бити и библиотека или учионица у које би такав ученик био упућен под надзором дежурног наставника до краја часа. Ту би могао да размисли о свом понашању, прочита неку књигу или поприча с неким, а затим се врати на наставу – објашњава за Курир председник ФБГ Александар Марков.

Важан је психолог

Како Марков каже, једна од предложених мера је и суспензија ученика с наставе.

– По закону, школа је дужна да тај поступак оконча у року од 30 дана. Такође, ту је и забрана пребацивања ученика из школе у школу док траје дисциплински поступак. Ово су почетни предлози о којима ћемо тек разговарати – каже Марков.

Председник средњих стручних школа Милорад Антић каже да се идеја о суспензији с наставе одавно провлачи.

– Не смете ђака да оставите без учења, обавеза и рада, нико нема право да детету одузима образовање или право да учи. Што се туче „стади рума“, наставник и данас може да ђака који се, примера ради, гура на часу и добацује пошаље код психолога, педагога или директора. Мислим да је изузетно важан рад психолога – каже Антић за Курир.

Суспензију тешко применити

Министар просвете Младен Шарчевић каже за Курир да суспензија постоји у неким школским системима, али да у Србији није традиционална, као и да је већина стручњака при изради претходног закона сматрала да је не треба уводити.

– Питање суспензије је лепо чути, али је у примени то врло тешко, али није спорно да о томе разговарамо поново. Школа мора да има изграђен систем да би то могла да примени, ако ви издвојите неког дечака или девојчицу због неког дисциплинског поступка из одељења, морате га негде сместити. Ако га пошаљете кући, нисте добро урадили. Да имате ресурсе да неко с тим ђацима ради један на један, то кошта, то све могу да раде богате установе. Имаћемо заједничке састанке са синдикатима, након чега ћемо изаћи са саопштењем шта смо све урадили до сада, али и шта ће тек бити предузето у наредном периоду – казао је Шарчевић.

Извор: Курир

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена.

*

Ово веб место користи Акисмет како би смањило непожељне. Сазнајте како се ваши коментари обрађују.

Top