Сва питања везана за приступање Форуму школа Србије слати на: forumskolasrbije@gmail.com

ФОРУМ БЕОГРАДСКИХ ГИМНАЗИЈА

Синдикат радника запослених у београдским гимназијама

Министар просвете о крупном момку и ситном момку

Коментар ФБГ: Министар просвете Шарчевић је поново добио прилику да објасни Србији шта да ради гледе вршњачког насиља у школама. Па каже: „Педагог мора да зна састав породице“, „Сада више не може да директор буде било ко“, „Школе морају имати камере и дежурног наставника на скривеним местима“. 

Е, ово је већ превише! Како да разумемемо да дежурни наставник мора да се крије на скривеним местима? ‘Ало, Младене!


НЕУМЕСНО Министар уз осмех и шалу коментарисао снимак вршњачког насиља

„Кад погледате овог крупног момка и овог ситног момка, отприлике овом на челу пише ‘мучи ме'“

Овим речима је министар просвете Младен Шарчевић током гостовања у емисији „Упитник“ прокоментарисао снимак вршњачког насиља. Након тога, са осмехом је истакао да се шали.

У поменутој емисији која је синоћ емитована, приказан је потресан снимак насиља од пре две године, на којем ученици Економске школе у Аранђеловцу туку свог вршњака, који запомаже „немој“ и покушава да се одбрани од бројних удараца.

Министар просвете Младен Шарчевић истакао је да је упућен у овај, као и сваки други случај вршњачког насиља и нагласио да су се дечаци са снимка касније спријатељили. Међутим, када га је новинарка питала шта се онда догодило, уследио је објашњење које је збунило гледаоце.

– Знате како, када погледате овог крупног момка и овог ситног момка, отприлике овом на челу пише ‘мучи ме’ – рекао је министар.

Након питања новинарке, како је могуће да неко унапред буде предиспониран за жртву, он је са осмехом истакао да се шали! Тек онда је објаснио шта је заправо мислио.

– То њима (ученицима) тако изгледа, као што је рекла колегиница психолог, они имају своје неке системе вредности, нису ни мало наивни, не можете их пустити много. Школа мора бити опрезна, мора имати камере и дежурног наставника на скривеним местима – исправио се министар и као пример навео свлачионице.

„Блиц“ је данас контактирао Министарство просвете поводом овог случаја где смо добили одговор „да је реч шала погрешно употребљена“. У Министарству су истакли и да је министар одмах у наставку “ јасно рекао шта је мислио“.

Међутим, и поред тога што је појаснио на шта се односила његова изјава, неки сматрају да је била потпуно неприкладна.

– Скандалозно је да се министар „шали“ на овакав начин. Без обзира на то што се касније „оправдао“, није смео да дозволи себи да у емисији посвећеној једном тако озбиљном проблему као што је вршњачко насиље каже, па чак ни у шали, да неким ученицима на челу пише да би их требало мучити – само је један од коментара револтираних родитеља.

Школе заташкавају насиље

Министар је, гостујући у овој емисији, истакао да у поређењу са већином других земља Србија боље стоји када је вршњачко насиље у питању.

– Годишње се пријави око 75 сличних догађаја, али се много њих и заташка. Нови закон би требало да допринесе целој причи, да се не прикрива истина. То се понегде ради, јер директор не сноси последице ако се случај не пријави – рекао је Младен Шарчевић.

Као пример школе која је добро реаговала након инцидента, навео је Техничку школу у Аранђеловцу, у којој је средином октобра дошло до физичког насиља над ученицом, а све је забележено мобилним телефоном.

– Школа у Аранђеловцу је доста тога урадила, ми смо били тамо да их подржимо. Али увек на 800 ђака имате могућност да неко искочи и направи кикс – рекао је он и истакао да се у новом Закону о основама система образовања и васпитања битно пооштрава улога свих учесника у процесу наставе.

Важна је превенција и поверење

Министар Шарчевић је у емисији изразио уверење да ће смањењу насиља с једне стране допринети казне које се предвиђају овим законом, а док ће на томе заједнички радити и међуминистарски тим, који ће чинити и министарства унутрашњих послова, правде, омладине и спорта, телекомуникација, министарство за социјални рад.

Осим казни, министар је истакао и значај превенције и поверења.

– Селектовање кадрова у просвети одавно је напуштено. Међутим, и школе и колеге су биле изоловане, биле су им везане руке и ноге чак и кад су могли да реагују. Новим системским законом ту отварамо вентил, али гледамо одговорност и породице и ученика и наставника, ту је истина најважнија – указао је министар Шарчевић.

Како каже, важно је укључити све сфере друштва.

– Школама ћемо послати јасне процедуре, где ћемо породице насилника едуковати и радити друге процедуре са њима. Имамо и поправне домове и изузеће деце из породице, то неке земље раде крајње озбиљно. У цивилизованим системима постоје описне карактеристике личности које се преносе из основне у средњу школу, па на студије, а затим и послодавац тражи те карактеристике – рекао је Шарчевић и најавио да ће се радити процена послодаваца свршених студената, с освртом на тестирања од основне школе.

Педагог мора да зна састав породице

Он је подсетио на случај из Техничке школе у Младеновцу, када је ученик ударио шамар наставници енглеског.

– Тај ученик је имао досије у основној школи, ту су ствари јако везане. Психолог и педагог су заиста ресурси школе, они морају да знају и састав породице и да знају где може да се нађе траг неком будућем догађају да би га превенирали. Овако, реагујемо тек када се нешто догоди – каже он.

Поступак без сагласности родитеља

– По новом закону води се поступак против ученика и без сагласности родитеља. Школа одређује по службеној дужности педагога, психолога или разредног старешину да би се покренуо поступак, он не може да застари, не могу родитељи да се не одазову, што су све муке са којим су се колеге сусретали – истакао је он.

Шарчевић је навео да се не слаже са политиком ранијих министарстава да се смањи број школских психолога и педагога.

– Новим законом дали смо нове моделе школа, организације и уштеде и тек када успемо да направимо средства, моћи ћемо да повећамо број психолога и педагога. На пример, уштеде је боље правити преко домара, који могу да раде као тимови на општинама – каже он.

Родитељи најслабија карика

Министар је рекао да су у ланцу насиља одговорни сви од директора до школске управе, као и да ће школе које се држе процедура заштићене.

– Најслабија карика су родитељи – децидан је министар.

У школи је, каже он, најважнија улога директора јер може да мобилише и сараднике и наставничко веће и родитеље.

– Сада више не може да директор буде било ко, новим законом предвиђено је да министар буде задњи филтер при њиховом избору. У закону тачно постоје компетенције које он мора да има, којој год партији да припада – рекао је министар и најавио да у петак почињу обуке и лиценце за директоре, новине које су уведене како би они били постављани на другачији начин.

(Блиц)

МЕДИЈИ

СИНДИКАТ

ОБРАЗОВАЊЕ

Најновије на сајту

Scroll to Top

Приступница

Задовољство нам је што показујете интересовање за учлањење у Форум београдских гимназија. У наставку можете попунити приступницу и придружити се нашој организацији. Уколико у вашој школи постоји наша организација, можете контактирати нашег представника и учланити се у школи. Уколико Форум нема организацију у вашој школи, можете нам се придружити као појединачни члан. Надамо се да ће то бити први корак ка ширењу организације и у вашој школи.

Да бисте се прикључили Форуму потребно је да попуните све податке. Након што попуните податке, послаћемо вам приступницу коју је потребно потписати чиме и званично постајете наш члан.

Важно: Слањем ваших података путем сајта, сагласни сте са обрадом тих података за потребе наше организације у складу са законом. Ваши подаци ће бити коришћени искључиво у сврхе за које су прикупљени и неће бити уступани ни дељени трећој страни ни у ком случају.

Правни саветник

Поштовани чланови Форума београдских гимназија,

Обавештавамо Вас да је Главни одбор Форума београдских гимназија, имајући у виду потребе и интересе нашег чланства за пружање правне помоћи, на седници одржаној дана 10.октобра 2018. године, једногласно донео одлуку да се ангажује Милан Кука, дипломирани правник са положеним правосудним испитом, који ће давати бесплатне правне савете, писати представке, молбе, жалбе и друге дописе надлежним држаним органима, школском одбору и директорима школа и без накнаде заступати чланове ФБГ-а у покренутим дисциплинским поступцима у установама.