Коментар ФБГ: Министар просвете је послао писмо школама, у којем препоручује на који начин ће наставници спроводити испитивање ученика (с обзиром на протекли распуст, временске непогоде и епидемију грипа).
Склон десетинама разноразних обећања, пао је на конкретном испиту.
ПРВА ГРЕШКА: Своју препоруку послао је путем медија, а не само као интерни акт. Тиме је изазвао потпуно непотребну и штетну пажњу јавности, а посебно родитеља.
ДРУГА ГРЕШКА: Умешао се у рад наставника, на шта нема право. Наставник одлучује када ће давати контролне и писмене задатке, водећи рачуна о одлукама Наставничког већа и о педагошким нормама.
ТРЕЋА ГРЕШКА: приказао је наставнике као неодговорне и нестручне особе. Да им он није рекао, они не би знали да прилагоде свој рад у насталој ситуацији!
ЧЕТВРТА ГРЕШКА: Нахушкао је јавност, родитеље и ученике против наставника. Штетно по наставнике, а још више по образовни систем!
Са сајта Министарства ПНТР:
Поштовати правилнике о оцењивању
јан 12, 2017 | Вести, Стратегијски циљеви
Бројни позиви и писане представке родитеља ученика према Министарству просвете, науке и технолошког развоја показују да поједини директори основних и средњих школа нису уважили препоруке Министарства у вези са наставком рада у школама, а посебно у делу који се односи на оцењивање ученика и реализацију писмених задатака, контролних вежби и усменог испитивања. Због тога је Министарство упутило допис директорима свих основих и средњих школа како би их још једном подсетило на обавезу поштовања правилника о оцењивању.
У допису се наводи следеће:
Школе које одмах након дужих одсуствовања већине ученика због болести и непланираног прекида наставе због временских неприлика, реализују писане и усмене провере знања ученика, не примењују постојеће правилнике о оцењивању ученика у основним и средњим школама.
Подсећамо директоре основних школа на обавезу прописану чланом 12, став 3 Правилника о оцењивању ученика у основном образовању и васпитању и директоре средњих школа на обавезу прописану чланом 15, став 3 Правилника о оцењивању ученика у средњем образовању и васпитању, у вези са начином промене распореда провера знања, што је задатак одељенских већа.
Коначно, ненајављене провере знања, писане и усмене, од чијих резултата зависе закључне оцене, доводе у питање кључне функције и принципе оцењивања. У постојећим околностима, када још увек постоје проблеми са редовношћу похађања наставе, потребно је да се планира динамика испитивања и оцењивања ученика која ће у највећој мери бити прилагођена ученицима.
„Блиц“, 12.1.2017:
После жалби родитеља, министарство поново упозорава: Наставници, ЗАБОРАВИТЕ САДА НА КОНТРОЛНЕ И ПИСМЕНЕ!
Поједини директори основних и средњих школа нису уважили препоруке Министарства просвете у вези са наставком рада у школама, а посебно када је реч о оцењивању ученика, реализацију писмених задатака, контролних вежби и усменог испитивања.
Ово је констатација Министарства просвете и науке, где наводе да су их у вези са овим проблемима контактирали бројни родитељи, што писаним путем, што телефонски.
Из тог разлога, Министарство је упутило дописе директорима свих основих и средњих школа како би их још једном подсетило на обавезу поштовања правилника о оцењивању.
У том документу наводи се да школе које одмах након дужих одсуствовања већине ученика због болести и непланираног прекида наставе због временских неприлика, реализују писане и усмене провере знања ученика, не примењују постојеће правилнике о оцењивању ученика у основним и средњим школама.
Како кажу, ненајављене провере знања (писане и усмене), од чијих резултата зависе закључне оцене, доводе у питање кључне функције и принципе оцењивања.
– У постојећим околностима, када још постоје проблеми са редовношћу похађања наставе, потребно је да се планира динамика испитивања и оцењивања ученика која ће у највећој мери бити прилагођена ученицима – истиче Министарство.
Ова кровна образовна институција наводи и следеће:
– Подсећамо директоре основних школа на обавезу прописану чланом 12, став 3 Правилника о оцењивању ученика у основном образовању и васпитању, и директоре средњих школа на обавезу прописану чланом 15, став 3 Правилника о оцењивању ученика у средњем образовању и васпитању, у вези са начином промене распореда провера знања, што је задатак одељенских већа – истиче Министарство.
„Блиц“, 11.1.2017:
МА КАКАВ МИНИСТАР, ЕВО ВАМ ДВА КОНТРОЛНА!
У Београду наставници, упркос препорукама, кренули одмах са испитима!
Београдски ђаци су данас растерећени отишли у школе после првог дела зимског распуста, пошто је Министарство просвете препоручило професорима да ученике ове недеље не испитују и не дају им тестове.
Међутим, појединце је дочекало непријатно изненађење.
– Ништа нам није помогло што смо се позивали на министарство и на министра Шарчевића када нам је наставница математике јасно и гласно саопштила да сутра имамо контролни задатак – испричао нам је ученик седмог разреда једне основне школе са Чукарице.
И то није све.
– И наставница географије нам је најавила да ћемо скоро сигурно имати у четвртак контролни и да се припремимо – у шоку су ученици.
Међутим, чини се да нису само ђаци ове школе „у проблему“.
– Нама је наставница српског најавила да ћемо у петак имати писмени из српског језика – утучен је био ученик четвртог разреда једне земунске осмолетке.