Форум београдских гимназија је већ упозoравао јавност на промене које се очекују у гимназијама од првог септембра, а једна од највећих односи се на смањење фонда часова из страних језика.
Супротно здравом разуму и логици, спроводећи реформу гимназија, надлежни у Министарству просвете, науке и технолошког развоја донели су одлуку да у гимназијама смање фонд часова страних језика. На тај начин српски гимназијалци за разлику од њихових вршњака у појединим развијеним земљама, где је уведена могућност похађања и трећег страног језика, што су поједине приватне гимназије одмах прихватиле, остају ускраћени и за оне часове који су досадашњи гимназијалци имали.
Форуму београдских гимназија данас су се обратиле колеге из Гимназије у Пироту, њихово писмо вам преносимо у целости
Обраћамо вам се у вези са променама у Плану учења и наставе за гимназије, које се тичу наставе страних језика. Мало је рећи да смо затечени идејом да се број часова страних језика смањује до те мере, да се ми питамо у чијем је то интересу. Верујемо да је посао на спровођењу реформи у нашем образовном систепу мукотрпан, али сматрамо да реформе треба да буду првенствено у интересу деце.
На нивоу четворогодишњег школовања ученицима друштвено-језичког смера се ускраћује 92,5 часова првог страног језика и 55,5 часова другог страног језика, што је у потпуној супротности са недавном најавом министра Шарчевића, који је нагласио да треба инсистирати на учењу језика, јер је то услов за савремени рад у смислу развоја стартап заједница и технолошких паркова.
С обзиром на чињеницу (по нашем дугогодишњем искуству) да се ученици опредељују за друштвено-језички смер првенствено због учења језика, ова промена у плану је изазвала оштру реакцију и код ученика и код родитеља. Они сматрају да није у реду да се током школовања меаплан и програм, без икакве најаве и образложења, јер им је на тај начин ускраћено право на учење језика у обиму, који им је био загарантован уписом. Наставници језика су утолико више затечени овом променом, јер је и до сада било потребе за већим бројем часова, нарочито у друштвено-језичком смеру.
Питамо се да ли је неко предвидео све проблеме, који неминовно настају по питању простора и начина, а самим тим и квалитета реализације овакве наставе. С једне стране, језик је добро учити у мањим групама, на чему струка инсистира годинама уназад, али је у супротности са тим предлог, да због недостатка простора у истој учионици раде два професора са две групе?! (такав предлог чуо се на Наставничком већу 20.8.2019. године у нашој школи).
Овладавање страним језицима је исто тако од огромног значаја и за ученике природно-математичког смера, као будуће академске грађане и стручњаке у разним областима. Штета је и што је ученицима са посебним способностима за информатику ускраћено учење другог страног језика.
Ово су само неки од аргумената, који нам дају за право да реагујемо и захтевамо проналажење сврсисходнијег решења и креирање модерних и квалитетних програма учења и наставе.
Актив наставника страних језика Гимназије Пирот