Home >> Друштво >> Ко је данас угрожен у школама, наставници или ученици?

  • Коментари су искључени на Ко је данас угрожен у школама, наставници или ученици?
Ко је данас угрожен у школама, наставници или ученици?

Није јасно која је то линија коју не сме да пређе ни ученик, али ни наставник

Наставе данас није било у Техничкој школи у Младеновцу, а делимично ни у 14. београдској гимназији. Поводи су различити, а законска решења нејасна, односи на релацији наставник – ученик недефинисани.

У наизглед два потпуно одвојена случаја јасно је да није било наставе, а нејасно остаје која је то линија коју не сме да пређе ни ученик, али ни наставник и то да би све функционисало како треба и на задовољство и корист и једних и других, а због чега се с разлогом данас поставља питање – чија су права у школи угрожена – наставника или ђака.

Наставници у Техничкој школи у Младеновцу нису данас организовали наставу у тој школи желећи да на тај начин подрже колегиницу коју је ошамарио ученик на часу.

„Данас није било наставе у нашој школи, а придружиле су нам се колеге и из других основних и средњих школа. На тај начин желели смо да скренемо пажњу јавности на све учесталије насиље над просветним радницима“, рекла је Танјгу директорка школе Снежана Благојевић.

Она је додала да су дефинисани предлози како изменама законске регулативе да се стане насиљу на пут и нагласила да је 24. децембар одређен као датум када ће настава бити надокнађена.

Ученици другог разреда 14. београдске гимназије бојкотовали су наставу у знак подршке професору српског језика Владимиру Милојевићу који је остао без посла јер му је одузета лиценца.

Инцидент се догодио пре три године у Основној школи „Бранислав Нушић“, где је Милојевић предавао паралелно с предавањима која је држао у гимназији.

Он тврди да је бацио књигу на клупу између два ученика која су дремала, због чега га је директор основне школе суспендовао наводећи да је ученицу наводно ударио по глави књигом.

Милојевићу је решењем Министарства просвете одузета лиценца за рад у априлу 2013. године, а он се на то жалио Управном суду који је жалбу одбио пресудом од 21. септембра ове године.

Како је управни поступак завршне, директорка 14. београдске гимназије Марија Милетић појашњава да је тиме решење Министарства просвете постало правоснажно, што значи да Милојевић према Закону о основама система образовања и васпитања губи право да ради у образовној установи.

Директорка појашњава да су се у четвртак ученици другог и четвртог разреда спонтано окупили и протестовали у знак подршке професору.

Она је додала да су сазнали да је Форум београдских гимназија у суботу давао инструкције ученицима другог разреда како да наставе са протестом, што, како каже, данашњем бојкоту наставе даје другу димензију.

„Матуранти су се оградили да не учествују у таквом начину бојкота наставе. У четвртак су направили протестну шетњу, што је лепо и коректно од стране ученика. Ово сада добија једну нову димензију. Сазваћу савет родитеља, школски одбор и наставничко већа да размотримо новонасталу ситуацију“, рекла је Танјугу Милетић.

Форум београдских гимназија затражио је пријем у Министарству просвете и позвао све синдикате да им се придруже у борби да се професору Милојевићу одложи одузимање лиценце до окончања судског спора који је у току.

Из Уније синдиката просветних радника поручују да положај српских учитеља у друштву није унижен само мизерним платама, већ и законским решењима, која омогућавају да просветни радник буде суспендован, ако постоји чак и трунка сумње да је био груб према родитељу или ученику, а да родитељ или ученик, ни на који начин не буду кажњени чак и ако су доказано били насилни према просветном раднику.

„Прави је моменат да се надлежни озбиљно замисле и пораде на проналажењу решења, јер се најављују нови просветни закони. Одличан предлог дали су наставници у младеновачкој Техничкој школи: Да се ученику-насилнику не дозволи исписивање из школе док траје дисциплински поступак, а након окончања поступка, да му се не дозволи уписивање у другу школу“, наводи се у саопштењу УСПРС.

Они кажу да лекција мора бити јасна, а то је да се насиље не исплати и да ће бити строго кажњено.

(Б92)

Top