Home >> КГС,Реформа >> КГС: Извештај са седнице КТ

КГС: Извештај са седнице КТ

У суботу 17. Децембра 2011. одржана је седница Координациомог тима Конференције гимназија Србије. Присутно је било 15 учесника:

  1. Надица Покрајац – Гимназија Рума
  2. Иван Карадаревић – Друга крагујевачка гимназија
  3. Драган Илић – Прва нишка гимназија „Стеван Сремац“
  4. Иван Митић – Прва нишка гимназија „Стеван Сремац“
  5. Бојан Алексић – Гимназија Лесковац
  6. Гордан Марковић – Гимназија Краљево
  7. Миодраг Сокић – Прва београдска гимназија
  8. Милица Миленовић – Петнаеста београдска гимназија
  9. Зоран Буљугић – Дванаеста београдска гимназија
  10. Петар Панић – Дванаеста београдска гимназија
  11. Радмила Биговић – Филолошка гимназија из Београда
  12. Јован Кнежевић – Шеста београдска гимназија
  13. Данијела Лазаревић – Четрнаеста београдска гимназија.

Седницу су водили координатори КГС Миодраг Сокић и Драган Илић. На седници је расправљано о актуелним проблемима нашег образовања. После увода и извештаја, прешло се на дискусију о законима о основној и средњој школи, предстојећој „великој“ општој и стручној матури, обавезном средњем образовању, учењу на даљину, испуњењу циљева екскурзија и плану уписа у средњу школу.

О свим овим темама донети су конкретни ставови. О њима ћемо детаљно писати ових дана. За сада, издвајамо да је заузет став да матуре не би смеле да постану ограничавајући механизам у смислу проходности ученика на факултете и на тржиште рада, као и став да би се факултетима морала  оставити пуна аутономија по питању вредновања средњошколаца и извођења пријемних испита.

Посебно је значајно да је на седници уочено да рад на „класичној“ реформи образовања, у садашњем времену нових технологија па, самим тим, и промењеним начинима комуникација (може се рећи: на нивоу револуције), више није довољан како би било које национално образовање ишло унапред. Стога је важно сагледати аспекте ТРАНСФОРМАЦИЈЕ ОБРАЗОВАЊА, А НЕ САМО РЕФОРМЕ ОБРАЗОВАЊА. Управо у том сегменту била би драгоцена помоћ самих наставника, јер наш инертни образовни систем просто „не види“ много тога.

Координациони тим донео је и генералне одлуке које би требало да развију рад КГС и испуне њен циљ, који се састоји у артикулисању стручних ставова већине наставника у гимназијама и наметање истих просветним властима, и који би утицали на суштинске одлуке у образовању.

Како би се до тих ставова дошло, у наредном периоду КГС ће радити на проширењу својих активности на што већи број учесника у свим гимназијама Србије, путем ширења чланства,  . Сâма чињеница да је пре годину дана КГС спровела анкету на узорку од 25% учесника (око 1300 наставника у гимназијама) говори о томе да је могуће сабрати глас стручне јавности по било ком питању. Уколико је таква акција, маја 2011, бар мало допринела одлагању најављене реформе и поправљању њених корака – цео овај посао никако није узалудан.

КГС очекује да ће Министарство просвете и Национални просветни савет имати слуха за глас стручне јавности, још више: да ће схватити да и наставници имају шта да кажу.

Конкретне ставове  о појединим питањима, које је Координациони тим КГС заузео, објавићемо за неколико дана.

Top