Home >> Образовање,Реформа >> „Јутјуб” лекције уместо табле и уџбеника
„Јутјуб” лекције уместо табле и уџбеника

Тим професора направио видео-лекције за информатику

Градиво за предмет информатика и рачунарство у видео-форму преточио је тим од 12 факултетских професора и наставника основних и средњих школа. Они су обучили шездесет наставника информатике из основних школа широм земље, који ће семе знања преносити колегама

Увођење информатике као обавезног предмета од петог разреда у наредној школској години ђацима ће олакшати модеран начин учења помоћу видео-лекција, које ће им бити доступне не само у школским клупама већ на било којој локацији на којој се помоћу мобилних телефона буду повезали са интернетом.

Бар што се информатике тиче, учење са табли, из свезака и уџбеника постаће прошлост за ђаке петог и шестог разреда. Све лекције могу наћи на интернету, захваљујући пројекту „Програмирај”, који је осмислио тим од 12 факултетских професора и наставника основних и средњих школа, а намењен је ђацима петог и шестог разреда.

Како истиче Катарина Алексић, координатор пројекта „Визуелно програмирање за основце”, лекције које су ту снимљене за петаке су попут видео-игрица.

– Намера нам је била да на најзанимљивији начин петацима приближимо нови обавезни предмет – информатику и рачунарство. Лекције за шестаке су мало озбиљније. Поред видео-лекција, урадили смо и приручник о коришћењу у дигиталном облику, којим могу да се служе и ученици и наставници. Све ово доступно је и старијима који хоће да стекну основна знања о програмирању, зато је материјал постављен и на порталу фондације „Петља”, Мудл мреже Србије, Друштва за информатику Србије, на сајту Министарства просвете, а пројекат „Програмирај” имаће и посебан канал на „Јутјубу” – наводи Катарина Алексић, уз напомену да је преузимање бесплатно.

Бојана Сатарић, координаторка пројекта за шестаке, појашњава да лекције трају од шест до 14 минута и да их има по 18 за сваки разред.

– Ученици ће у превозу, на путу од школе до куће, моћи да усвајају градиво и да знање проверавају решавајући задатке на мобилном телефону. Лекције ће временом бити надограђиване – најављује Сатарићева.

Упутства и лекције прилагођене су и ђацима са оштећеним слухом, титловане су ћирилицом и латиницом, а очекује се да ће бити преведене и на језике националних мањина.

Тим од 12 просветних радника, твораца овог пројекта, такође је од 24. маја до 13. јуна организовао онлајн обуке за 60 наставника информатике, из свих 17 школских управа.

Три недеље су наставници у виртуелној учионици похађали курс на коме су научили како да упуте ђаке у коришћење видео-лекција, а добили су и предлоге задатака за вежбање, као и оних за тестирање знања ученика. Како каже Снежана Марковић, саветница министра просвете за информационо-комуникационе технологије, тих 60 наставника даље ће преносити знање колегама широм Србије. Марковићева истиче да је и мандатарка Ана Брнабић у експозеу нагласила да образовање треба да подстиче иновације и критичко размишљање.

– На том трагу је и овај пројекат. Утицаћемо на то да читаве генерације ђака на време развију алгоритамски начин размишљања и повећати број ученика који завршавају средњу школу са добрим основама за наставак школовања у области информационих технологија – истиче Марковићева.

Татјана Матић, државна секретарка Министарства трговине, туризма и телекомуникација, каже да су ова два пројекта веома значајна за то министарство, због чега су их и подржали са 1,6 милиона динара.

– „Програмирај” је добар пример сарадње између невладиних организација и државног сектора у осавремењивању образовања. Битно је што ће, поред 120.000 ученика петог и шестог разреда, сви наставници и родитељи моћи да користе видео-лекције и упутства – истиче Матићева.

Поред министарстава трговине и просвете пројекат су подржали и Министарство државне управе и локалне самоуправе и фондација „Петља”.

(Политика)

 

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена.

*

Top