Сва питања везана за приступање Форуму школа Србије слати на: forumskolasrbije@gmail.com

ФОРУМ БЕОГРАДСКИХ ГИМНАЗИЈА

Синдикат радника запослених у београдским гимназијама

Јавна расправа: Образовни стандарди за гимназију

Протеклих година залагали смо се за исправан след корака у процесу реформисања образовања. Иако је постојала намера просветних власти да реформу спроводи у журби и наопако, то се ипак није догодило. Тако смо прошле године добили Стратегију образовања до 2020 године, а управо се завршава процес изградње стандарда постигнућа за крај општег средњег образовања. Преносимо текст са сајта Завода за вредновање квалитета образовања и васпитања:

Позив на јавну расправу

На захтев Министарства просвете, науке и технолошког развоја, Завод за вредновање квалитета образовања и васпитања је током 2011. и 2012. године саставио документ Предлог стандарда постигнућа – образовних стандарда за крај општег средњег образовања за предмете: Српски језик и књижевност, Математика, Историја, Географија, Физика, Биологија, Хемија,Енглески језик, Немачки језик, Руски језик и Француски језик.

Овај Документ садржи:

    • међупредметне компетенције
    • опште предметне компетенције
    • специфичне предметне компетенције
    • искази стандарда постигнућа

Стандарди за опште средње образовање омогућавају ученицима да успешно одговоре на различите образовне, друштвене, културне, интерперсоналне изазове и ситуације. Да би ученици успешно одговорили на овакве изазове, треба да користе стечена знања, вештине и ставове – потребно је да развију компетенције. Стандардима се мери ниво одређене компетенције који је постигнут на крају средњег образовања.

Стандарди постигнућа описно дефинишу компетенције у којима су описани изазови постепене сложености на које ученици могу да одговоре на одређеном нивоу и  исказе стандарда који дефинишу конкретна знања, вештине или ставове које ученици треба да стекну у одређеној области наставе, на одређеном нивоу стандарда.

Три стандарда (нивоа постигнућа) су дефинисана за сваку компетенцију – основни, средњи и напредни. Сваки стандард (ниво) дефинише знања, вештине и ставове које ученици треба да поседују, као и с којим изазовима могу да се носе како би испунили тај стандард (ниво). Три стандарда (нивоа) су кумулативна и уграђена један у други тако да ученици на напредном нивоу испуњавају захтеве сва три нивоа.

Основни стандард дефинише ниво постигнућа у одређеним компетенцијама (знање, вештине и ставови) које ученик треба да поседује како би активно и продуктивно учествовао у различитим областима живота (друштвеном, привредном, образовном, породичном, личном, итд).

Средњи стандард дефинише ниво постигнућа у одређеним компетенцијама (знање, вештине и ставови) које ученик треба да поседује како би могао да успешно настави са факултетским образовањем у различитим областима.

Напредни стандард дефинише ниво постигнућа у одређеним компетенцијама (знање, вештине и ставови) које ученик треба да поседује како би могао да успешно настави са факултетским образовањем у области за коју те компетенције представљају нарочито важан услов.

Дефинисане су и међупредметне компетенције које се заснивају на интегрисању различитих знања и вештина која се развијају у оквиру различитих предмета и на основу наставног програма. Оне су дефинисане на основном нивоу.

Исказе који су пред вама формулисала је радна група састављена од наставника који предају у гимназијама и средњим школама, на факултетима, , и различитих стручњака који се баве образовањем или одређеном научном дисциплином.

За ове исказе састављени су задаци које су решавали ученици завршних разреда гимназија и средњих школа. На основу успеха ученика у решавању задатака, процењивало се колико су ови искази утемељени на оном шта ученици заиста постижу. На основу таквих података, ставова стручне групе и анкетираних предметних наставника – формулисан је предлог образовних стандарда.

Пошто ће стандарди за крај средњег образовања бити основ за израду новог програма као и за матурске испите веома је важно да они обухвате кључне компетенције, знања и вештине које ученици треба да изграде током средњег образовања и које треба да буду разумљиви наставницима, ученицима и родитељима.

Позивамо Вас да учешћем у јавној расправи о предлогу образовних стандарда за крај средњег образовања дате свој допринос квалитету овог предлога, тако што ћете одговорити на следећа питања:

1. Да ли су предлогом предметних стандарда и међупредметних компетенција обухваћене све кључне компетенције, знања и вештине, које ученици треба да развију до краја средњег образовања? Уколико је одговор НЕ, напишите свој предлог.
2. Да ли у предлогу стандарда постоји нешто што је сувишно? Наведите наставни предмет и стандард.
3. Да ли је потребно неки стандард преформулисати? Наведите наставни предмет и стандард и предложите другу формулацију. Молимо вас да у простору предвиђеном за то напишете своје мишљење, према наведеним упутствима, о предлогу стандарда.

Ваше коментаре и сугестије можете слати до 24. фебруара 2013. године.

МЕДИЈИ

СИНДИКАТ

ОБРАЗОВАЊЕ

Најновије на сајту

Scroll to Top

Приступница

Задовољство нам је што показујете интересовање за учлањење у Форум београдских гимназија. У наставку можете попунити приступницу и придружити се нашој организацији. Уколико у вашој школи постоји наша организација, можете контактирати нашег представника и учланити се у школи. Уколико Форум нема организацију у вашој школи, можете нам се придружити као појединачни члан. Надамо се да ће то бити први корак ка ширењу организације и у вашој школи.

Да бисте се прикључили Форуму потребно је да попуните све податке. Након што попуните податке, послаћемо вам приступницу коју је потребно потписати чиме и званично постајете наш члан.

Важно: Слањем ваших података путем сајта, сагласни сте са обрадом тих података за потребе наше организације у складу са законом. Ваши подаци ће бити коришћени искључиво у сврхе за које су прикупљени и неће бити уступани ни дељени трећој страни ни у ком случају.

Правни саветник

Поштовани чланови Форума београдских гимназија,

Обавештавамо Вас да је Главни одбор Форума београдских гимназија, имајући у виду потребе и интересе нашег чланства за пружање правне помоћи, на седници одржаној дана 10.октобра 2018. године, једногласно донео одлуку да се ангажује Милан Кука, дипломирани правник са положеним правосудним испитом, који ће давати бесплатне правне савете, писати представке, молбе, жалбе и друге дописе надлежним држаним органима, школском одбору и директорима школа и без накнаде заступати чланове ФБГ-а у покренутим дисциплинским поступцима у установама.