Home >> Образовање >> Јасна Марковић: Не можемо тражити од ученика да уче, а да ми сами нисмо спремни да прихватимо иновације у свом раду
Јасна Марковић: Не можемо тражити од ученика да уче, а  да ми сами нисмо спремни да прихватимо иновације у свом раду

Међу учесницима Округлог стола „Реформе у образовању између теорије и праксе“, који је организовао Форум београдских гимназија, била је Јасна Марковић, директор Гимназије у Лазаревцу. Одлуку колегинице Марковић сви чланови Форума сматрају одговорном и храбром, нарочито ако имамо у виду да је мали број директора који би се одазвали позиву за учешће

Како сама за себе воли да каже, Јасна Марковић је наставник математике привремено ангажован на функцији директора у школи која је међу првим школама у Београду које су увеле електронске дневнике у употребу, бар када је реч о гимназијама. Директорка Марковић је истакла предности употребе електронског дневника, сматра да се значајна предност огледа у чињеници да информације о изостанцима и оценама сада до родитеља стижу знатно брже, а осим тога електронски дневници олакшали су посао и наставницима.

Не можемо тражити од ученика да уче, а ми сами нисмо спремни да прихватимо иновације у свом раду, истиче директорка Марковић.

Када говори о реформи гимназија, директорка Гимназије у Лазаревцу сматра да су реформисани програми уведени, а да нисмо сви спремни ушли у реформу. Наставници су прошли дводневну обуку, али нико није дао наставницима прецизне инструкције како да ученицима приликом уписа представе нове програме, па је и приликом уписа ученика било проблема како деци објаснити шта подразумевају понуђени изборни програми. 

Резултате увођења изборних пакета видећемо накнадно, они нису лоше замишљени, али постоје објективни проблеми који се тичу организације наставе, односно како реализовати у пракси изборне програме. Као један од примера са којима се сусрећу наставници у мањим срединама је недостатак садржаја у самом месту, а није могуће стално организовати одласке у већа места јер је за малолетне ученике неопходна дозвола родитеља, осим тога потребно је организовати и превоз што захтева финансијска средства. 

Као један од могућих проблема са којим ће се суочити гимназије почев од следеће школске године је и недостатак учионица јер се поред постојећих подела по групама од следеће године уводе и вежбе из других предмета, попут биологије и физике, где ће се ученици, такође, делити по групама. 

Општа матура је добро решење јер поједностављује процедуру уписа и чини је јефтинијом, али је потребно све добро технички организовати, закључила је директорка Марковић.

 

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена.

*

Ово веб место користи Акисмет како би смањило непожељне. Сазнајте како се ваши коментари обрађују.

Top