Home >> Образовање >> И родитељи се питају!

Осамдесет одсто родитеља није заинтересовано за школу свог детета. Пројекат „И родитељи се питају“ Министарства просвете и Центра за интерактивну педагогију најављује бољу сарадњу родитеља са школом, али и општином.

Упркос томе што би почетак решавања сваког ђачког проблема требало да буде добра сарадња родитеља и школе, тај потенцијал деценијама је занемариван и готово неискоришћен.

И поред све жеље да деца буду успешни ђаци и да се у школи осећају добро, родитељи и наставници, лоши су партнери. Сваки трећи родитељ не зна улогу Савета родитеља, а директори, с друге стране, упозоравају да се већина родитеља појави у школи само кад мора.

Истраживање Удружења „Родитељ“ показује да 80 одсто родитеља ни на који начин није укључено у рад школе.

Пројекат „И родитељи се питају“ – Министарства просвете и науке и Центра за интерактивну педагогију најављује бољу сарадњу родитеља са школом, али и општином.

„За сада се сарадња родитеља своди на причу о екскурзијама, где ће да се иде, колико то кошта, о неким текућим проблемима, да ли треба озеленити двориште, посадити цвеће или окречити школу. Суштински имамо готово две одвојене стране које функционишу независно, а између њих су деца која трпе“ каже Драгана Соћанин из Удружења Родитељ.

Ђачки проблеми се често попут врућег кромпира пребацују од родитеља на школу и обрнуто. Очекивања деценијама непромењена и велика, а труд недовољан. Стручњаци тврде да су и једни и други недопустиво пасивни.

„Ми немамо развијену идеју цивилног друштва, нашег самоорганизовања, ангажованог рада, коришћења слободног времена сви би хтели да се ситуација мења, али да ми не морамо да се трудимо много“, рекла је Милена Михајловић из Центра за интерактивну педагогију.

Пројект најављује промену устаљених лоших навика и покреће сарадњу родитеља и на општинском нивоу.

„То није само питање образовања, већ и питање социјализације, питање превенције насиља, превенције алкохолизма, наркоманије и низ различитих тема које се тичу одрастања“, рекао је Тинде Ковач Церовић из Министарство просвете и науке.

Колико је сарадња родитеља делотворна, показује пример ученика школе „Михајло Петровић Алас“ у Београду. Ради боље дисциплине и атмосфере покренули су акцију Ученик недеље. Свако има прилику да представи себе, своју породицу и доведе госта по сопственом избору.

„Сазнали су како да узгајају печурке, понешто о архитектури, о роњењу, о кинеским куварима и кинеској храни уопште. Родитељима је дата могућност да уђу на час да сагледају своје дете у групи, а деци да се међусобно боље упознају и изграде боље односе“, каже психолог Гордана Косановић

Некада је, у правом тренутку, и мала подршка ветар у леђа, подсећају наставници. Ако се тај тренутак не препозна касније су, обично, главобоље много веће.

Top