Home >> Образовање,Синдикат >> Г. министре, како те није срамота?

Министар просвете обмањује јавност и износи потпуно нетачне чињенице

 

Министар просвете Жарко Обрадовић  (који је за пет година „испустио“ из буџета за образовање преко 100 милијарди динара, доводећи тако 30% запослених на ивицу беде) искористио је своју недостижну предност у односу на професоре у штрајку тиме што је, после испразног састанка са њима који није донео ништа добро, брже-боље издиктирао медијима оно што треба да напишу, а то су:

 

Све саме произвољности и нетачности!

 

  • Да су захтеви синдиката нереални и несуштински
  • Његова анализа о броју ученика у одељењима сваком упућеном указује на то да он свесно обмањује јавност и не жели да мења слику, тј. мрежу школа
  • Oн вара и плаши јавно мњење да синдикати играју дволичну игру, тј. да желе да повећају број запослених у образовању, а не да га смање
  • Његова тврдња да би се настава у случају смањења броја ученика у одељењу одвијала ван школе, нема никакве везе са системским приступом и аналитичношћу, а да не причамо о конструктивним могућностима пренамене застарелих школа и занимања
  • Он тврди да квалификациона структура наставника не би одговарала новим занимањима. За такве ситуације постоје методологије преквалификације и стручног усавршавања, а затим отпремнине, за шта се залажу синдикати, а министар никако не
  • Није тачно да је за увођење обавезног средњег образовања потребна промена Устава. Министар то зна, то му је на састанку са синдикатима речено, али њему се ипак свиђа да пласира такву квалификацију у етар, без обзира на њену нетачност

 

Ипак, хвала министру просвете!

 

На крају, хвала министру просвете (који је за пет година „испустио“ из буџета за образовање преко 100 милијарди динара, доводећи тако 30% запослених на ивицу беде) што (мада је то лицемерно) констатује да материјални положај у образовању треба да буде бољи.

Предлажемо да сви наставници имају исту плату коју прима министар просвете за сат ипо, тј. за два часа недељно. Не треба нам више!

Прочитајте шта нам поручује наш врли министар:

 

„РТС“:

Захтеви синдиката нису реални

 

 

Захтеви Уније синдиката просветних радника Србије, који траже смањење броја ученика по одељењу, одлагање модела финансирања и обавезног средњег образовања, нису утемељени и реални, рекао за РТС министар Жарко Обрадовић и додао да ће они само довести до повећања броја запослених.

Министар просвете, науке и технолошког развоја Жарко Обрадовић рекао је да захтеви Уније синдиката просветних радника Србије (УСПРС), који траже смањење броја ученика по одељењу, одлагање модела финансирања и обавезног средњег образовања, нису утемељени и реални и да ће само довести до повећања броја запослених.

Коментаришући захтев синдиката да се пропише да у одељењу не сме у просеку да буде више од 25 ученика, Обрадовић је изнео податак да на нивоу целог система образовања тренутно просечно има 20,5 ученика по одељењу, односно 20,4 у средњим школама и 19,1 у основним.

Како је објаснио до податка на основу којег има више од 30 ученика по одељењу долази се само уколико се посматрају гимназије, економске, правне, биротехничке и медицинске школе у којима учи око 127.000 од 287.800 ђака.

„Ако би се ту смањио број ђака на 25 то би захтевало отварање великог броја одељења, око 5.000, што би захтевало запошљавање нових људи, најмање око 1.000“, рекао је Обрадовић гостујућу у Дневнику РТС-а.

Он је истакао да би новцем, који би се издвојио за плате нових 1.000 запослених, „суштински могло да се изађе у сусрет да се повећа надокнада за разредну наставу са четири на седам одсто“.

„Тај захтев синдиката суштински није да се сачува фонд часова, већ да се повећа број запослених“, сматра Обрадовић.

Коментаришући захтев синдиката да се модел финанисрања по ученику одложи до 2.020, Обрадовић је подсетио да ће он почети са применом „тек за годину и пет месеци“.

Према његовим речима након тестирања те формуле биће познато какве су последице модела финансирања на основу којих ће бити, узимајући у обзир и економске могућности државе, одлучено хоће ли он бити примењен или одложен.

Обрадовић је оценио да захтеви синдиката не испољавају суштину. „Синдикати не испољавају јавно оно што је суштина, а то је побољшање материјалног положаја запослених. Волео бих да примања запослених буду већа, али у постојећим условима то никада није довољно“, рекао је Обрадовић.

Министар просвете је поручио и да је разговарао са премијером Србије, првим потпредседником владе и министром финансија како да се сачува образовање у односу на предвиђене економске мере.

„Мислим да би материјални положај запослених у образовању требало да буде бољи, али с друге стране морамо се прилагодити и економским могућностима Србије“, закључио је Обрадовић.

Top