Сва питања везана за приступање Форуму школа Србије слати на: forumskolasrbije@gmail.com

ФОРУМ БЕОГРАДСКИХ ГИМНАЗИЈА

Синдикат радника запослених у београдским гимназијама

Из архиве ФБГ / Септембар `11 / Етика данас – С Коменским на Интернету

Занимљиво је да је за поглед у садашњост послужио „одраз у огледалу прошлости“ стар више столећа. Уместо већ стереотипних новинарских питања, посегло се за десет ставова „Малог резимеа етичке мудрости“ Јана Амоса Коменског

Крајем прошле и почетком ове календарске године, група ученика ковинске Основне школе „Јован Јовановић Змај“, чланова новинарске секције који похађају Грађанско васпитање, спровела је истраживање о неким питањима која задиру у проблематику етике данашњице. Полазећи од тврдњи да је реч родно место свакаквог зла, а да је размеђе столећа које је тек деценију за нама било на овим просторима плодно тло апокалипси сваке врсте, урађена је анкета где се речју изразио став појединца о односу према околини, рефлектујући тако и став о себи самом. Вршњачко насиље, насиље у медијима, отуђење међу људима – има ли га око нас и колико?
Занимљиво је да је за поглед у садашњост послужио „одраз у огледалу прошлости“ стар више столећа. Уместо већ стереотипних новинарских питања, посегло се за десет ставова „Малог резимеа етичке мудрости“ Јана Амоса Коменског (1592-1670) лингвисте, природњака, хуманисте, филозофа, политичара, а надасве оца новог васпитања и образовања.
Анкета је рађена као потпуно анонимна, путем Интернета. Учесници су претходно замољени да пре одговора добро размислите о сваком од ставова, а потом да их оцене из угла данашњег времена и свог личног. Понуђене оцене биле су: слажем се, углавном се слажем, делимично се слажем и не слажем се. Добијени су следећи резултати:
Са ставом „немој да прижељкујеш све што видиш“ слаже се 55,41 одсто, углавном се слаже 31,08, делимично се слаже 12,16 и не слаже се 1,35 одсто ученика. Реалност сагледавања (пост)кризног окружења рефлектује се и на дечје жеље, хтења и надања. Они су у великој већини, иако још основци, свесни могућег, па их медијски пласирани гламур не оптерећује нереалним прижељкивањима – „лепо би било да се може, али ја знам како је…“ Са ставом „немој да верујеш у све што чујеш“ слаже се 77,03, углавном се слаже 17,57, делимично се слаже 2,70 и не слаже се 2,70 одсто анкетираних. Скептичност у веродостојност сазнајних информација је више него очигледна. Медијска конфузна свакодневица вероватно је определила да огромна већина увиђа несугласје онога што чују и животне стварности.
Са ставом „немој да говориш све што знаш и бићеш мудар“ слаже се 40,54 одсто, углавном се слаже 29,73, делимично се слаже 22,97 и не слаже се 6,76 одсто испитаних. Бугарска народна пословица, која каже да где је много речи, оне мало вреде, осликава однос анкетираних што су се у значајном броју изјаснили да пре изрицања мишљења треба ваљано промислити. Ово су веома охрабрујући подаци јер указују на одговорност за изговорену реч, а не лакомисленост. Са ставом „немој да радиш све што можеш“ слаже се 25,68, углавном се слаже 28,38, делимично се слаже 21,62 и не слаже се 24,32 ученика. Необична једнакомерност расподеле подстиче на дубље испитивање.
Са ставом „немој имати поверење у све које случајно упознаш“ слаже се 56,76 одсто, углавном се слаже 29,73, делимично се слаже 12,16 и не слаже се свега 1,35 одсто учесника анкете. Оправдана опрезност, не без разлога, као и следећи став „веруј, али знај коме треба да верујеш“ с којим се слаже 71,62, углавном се слаже 21,62, делимично се слаже 6,76 одсто, док нико од анкетираних није изразио неслагање.
А када је већ тако како је, тада се логично са ставом „шта је ту је, немој око тога губити време“ слаже 35,14, углавном се слаже 36,49, делимично се слаже 21,62 и не слаже се 6,76 одсто, и реалистично са ставом „шта је било било је, немој се око тога нервирати и мучити“ слаже се 45,95, углавном се слаже 36,49, делимично се слаже 17,57 и нико од анкетираних није изразио неслагање. Охрабрује да се са ставом „гледај напред, а не на оно што је било“ слаже се 48,65 одсто, углавном се слаже 36,49, делимично се слаже 13,51 и не слаже само 1,35 одсто испитиваних. Отуда и однос према „немој радити оно што је урађено, него оно што треба да се уради“ с којим се слаже 63,51, углавном се слаже 32,43, делимично се слаже 4,05, док нико од анкетираних није изразио неслагање.
Резултати ове анкете могу да потакну на спровођење сличне у сопственој средини јер се тако упознаје са припремом и спровођењем анкете, обрадом и анализом добијених резултата. С друге стране, и наведени резултати добра су основа за анализу и дискусију о њима, где сваки уче(с)ник може и треба да да своје виђење става и анализира разлоге.
Дејан Крецуљ, проф.

(Просветни преглед)

МЕДИЈИ

СИНДИКАТ

ОБРАЗОВАЊЕ

Најновије на сајту

Scroll to Top

Приступница

Задовољство нам је што показујете интересовање за учлањење у Форум београдских гимназија. У наставку можете попунити приступницу и придружити се нашој организацији. Уколико у вашој школи постоји наша организација, можете контактирати нашег представника и учланити се у школи. Уколико Форум нема организацију у вашој школи, можете нам се придружити као појединачни члан. Надамо се да ће то бити први корак ка ширењу организације и у вашој школи.

Да бисте се прикључили Форуму потребно је да попуните све податке. Након што попуните податке, послаћемо вам приступницу коју је потребно потписати чиме и званично постајете наш члан.

Важно: Слањем ваших података путем сајта, сагласни сте са обрадом тих података за потребе наше организације у складу са законом. Ваши подаци ће бити коришћени искључиво у сврхе за које су прикупљени и неће бити уступани ни дељени трећој страни ни у ком случају.

Правни саветник

Поштовани чланови Форума београдских гимназија,

Обавештавамо Вас да је Главни одбор Форума београдских гимназија, имајући у виду потребе и интересе нашег чланства за пружање правне помоћи, на седници одржаној дана 10.октобра 2018. године, једногласно донео одлуку да се ангажује Милан Кука, дипломирани правник са положеним правосудним испитом, који ће давати бесплатне правне савете, писати представке, молбе, жалбе и друге дописе надлежним држаним органима, школском одбору и директорима школа и без накнаде заступати чланове ФБГ-а у покренутим дисциплинским поступцима у установама.