Home >> Друштво,Образовање >> Деманти МПН: „Наводи УСПРС произвољни, нетачни и малициозни”

„Дневник“:

 

Наводи потпредседника Уније синдиката просветних радника Србије Милана Јевтића, у тексту „Немилице расипају и државне и европске паре“ објављеном у „Дневнику“ од понедељка, 18. фебруара, произвољни су, нетачни и малициозни – тврди сеу демантију  Министарства просвете, науке и технолошког развоја: осим што су изнете крајње неистине,  показано је и потпуно неразумевање суштине, начина реализације и функционисања појединих пројеката у образовању. Циљ нашег образовног система и Министарства просвете, науке и технолошког развоја је праведно, квалитетно и ефикасно образовање по мери будућности за сву нашу децу и  то је пут који је Министарство трасирало и на коме је урадило много доношењем одговарајућих закона и Стратегије развоја образовања до 2020. године, каже се у саопштењу овог министарства.Нажалост, буџетска средства ограничавају брзину и континуитет унапређивања образовања, али захваљујући ЕУ и међународним партнерима, омогућени су бројни пројекти који су убрзали и унапредили процес реформи -пише у демантију, уз опаску да је пројекат, као модел унапређивања система,   препознат  свуда у свету као ефикасан начин достизања жељених циљева, а посебно у Европској унији, а обзиром да смо и ми део европског образовног простора, сасвим је логично да прихватимо постојеће моделе модернизације образовања.Средства претприступних фондова ЕУ одобрава Европска комисија, она су  бесповратна, а сваки динар  из њих уложен у наш систем образовања  утрошен је у складу са појединачним пројектним задацима, одобреним од стране Европске комисије, која расписује и тендере за реализаторе пројеката – објашњавају даље из Министарства и додају да су остварени резултати видљиви у покретним вртићима, односно комби возилима  и аутобусима, асистивним технологијама за децу с тешкоћама у развоју, опреми обезбеђеној  средњим стручним школама, обученим наставницима, новим наставним програмима, реализованом  завршном испиту у основној школи,  припремљеном предлогу матура и завршног испита у средњој школи, броју образовањем обухваћених одраслих без завршеног основног образовања…

Занимљиво је, пише у демантију, да се у наводима из споменутог текста занемарује суштина приоритета у образовању, као на  пример, да поред тога што ДИЛС пројекат има за циљ увођење инклузивног образовања у наше школе, примену новог модела финансирања образовања, обуке за запослене у образовању, доделу финансијских средстава за имплементацију пројеката предшколских установа, школа и локалних самоуправа, занемарује потреба за унапређивањем образовања у складу са законским решењима, као и потребама деце, родитеља и самих просветних радника, односно школа: “Милан Јевтић је заборавио да напомене да је из ДИЛС пројекта планирано 2.000.000 евра  за реконструкцију мокрих чворова у школама, око 800.000 евра за набавку возила за превоз деце и око 200.000 евра за набавку асистивне технологије и да је 420 школа добило од по 4.000 до по 10.000 евра за  пројекате унапређивање праведности, доступности и квалитета образовања”.

Трошкови три најважнија међународна истраживања (ПИСА, ТАЛИС, ТИМШ) која се реализују и у Србији, а баве се квалитетом образовног система, покривају се једном делом из ДИЛС пројекта, а другим делом из ЕИБ-а, тврде из Министарства и питају се, зар је могуће да представнику синдиката треба објашњавати колико је важно да се Србија нађе на мапи држава које на квалитетан, систематичан и поуздан начин прате, анализирају и проналазе начине за ефикасније унапређивање образовања?

Иначе, пише у демантију, нетачност која има толике  размере да се  може подвести под злонамерност, посебно се види на апострофирању „Програма модернизације  школа“, који се финансира из средстава зајма Европске инвестиционе банке, а који је закључила Влада Републике Србије. Од средстава тог зајма до сада је утрошено 18 милиона евра. Изграђено је шест школа, изградња три школе је у завршној фази, а за још једну школу урађен је пројекат и очекује се почетак изградње. Овим новцем је осам  школа потпуно опремљено модерним намештајем и савременим кабинетима. Још неутрошених преко 30 милиона евра биће употребљено за обнављање, реконструкцију, ревитализацију, опремање и модернизацију постојећих школских установа, а према методологији, чија је израда и усвајање услов овог зајма и која подразумева  савремене европске стандарде при избору и оцењивању овог типа инвестиција.

Пилот пројекат „Друга шанса“ – развој система функционалног основног образовања одраслих у Србији, према тврдњама из Министарства, је ефикасно решење за  високу стопу неписмености и 14  одсто, односно 850.000 грађана, који нису завршили ни основно образовање. Кроз овај пројекат се у Србији израђује и тестира концепт функционалног основног образовања за одрасле (ФООО), који финансира Европска унија са четири милиона евра кроз предприступне фондове, а мањим делом се финансира из буџета Републике Србије.

Ова два извора финансирања су јасно раздвојена. Министарство просвете издваја новац за плате наставника и андрагошких асистената за њихов рад у настави ФООО, док Национална служба за запошљавање финансира путне трошкове полазницима који до школе морају да користе превоз и  тромесечне стручне обуке полазника трећег циклуса, чиме им се омогућава стицање основних компетенција, а на тај начин се смањују социјална издвајања државе.Д. Д.
Из света позитивне оцене

Сви пројекти који су реализовани и који се реализују  у образовању  Републике Србије од 2008. године и званично су  добили позитивне оцене Европске уније,  Савета Европе, Унеска,  Уницефа… И на крају, стоји у демантију, нетачан је и податак да је министар просвете Жарко Обрадовић боравио у Бразилу и ради представљања неких достигнућа.

2Comments

  1. Prometej каже:

    Izgleda da je postala neka moda pisanje demantija – Miskovic, Saric, Misa banana, ministarstvo prosvete…

  2. Милан каже:

    Хехехехех…. Наставак у следећем броју… Прочитасте ли негде како се зову и где се налазе те новосаграђене школе? Или те што су потпуно опремљене? А кључно, прочитасте ли колики су ауторски хонорари? Ја лажовчина… Па све податке сам скинуо са сајта Министарства просвете, зашто га не ажурирају благовремено већ обмањују народ! На крају се извињавам министру, он није ишао у Бразил да представи нека достигнућа, ишао је тамо да се одмори!

Top