Министар Шарчевић заговора сексуално васпитање као обавезан предмет, а ево ко га подржава
Ђаци у Србији могли би ускоро у школама имати часове сексуалног васпитања. Сексуално образовање је потребно нашим ђацима, они ће на тим часовима заправо учити о животу. Чим променимо наставни план и програм, залагаћу се да овај предмет уђе у школе, открива за Информер министар просвете Младен Шарчевић.
Према његовим речима, увођење тог предмета биће могуће чим се промени наставни програми, а дотле би се изучавало у склопу неког другог предмета. Шарчевић каже да је сексуално васпитање потребно ђацима у Србији „јер се оно бави значајним животним темама“. Министрову идеју подржали су и Национални просветни савет, просветни стручњаци, психолози и сами ученици.
Корисна знања
Министар Шарчевић каже да што пре треба наћи начин да се сексуално васпитање уведе у школе, најпре као део неког другог предмета, а потом и самостално.
– Сматрам да би сексуално васпитање требало увести у школе, јер је то предмет који се бави озбиљним животним темама. Пре тога, међутим, морамо приступити измени наставних планова и програма, што је неопходно да бисмо уврстили нови предмет. Док се то не деси, решење је да се ове теме изучавају у оквиру, рецимо, физичког васпитања или биологије. У школама би такође могле да се организују радионице које би држали психолози – истиче министар Шарчевић, и додаје да би пре увођења било ког новог предмета у школе требало видети колика је недељна оптерећеност деце.
Министарка без портфеља задужена за популациону политику Славица Ђукић Дејановић каже за Информер да ће са колегом Младеном Шарчевићем ускоро разговарати о увођењу сексуалног васпитања у школе. Тај предмет би се, према њеним речима, бавио сексуалним навикама, контрацепцијом, трудноћом, планирањем породице.
– То би био посебан програм који би обухватио бригу о репродуктивном здрављу и ученицима пружио информације и о савременој контрацепцији. Тај предмет би био драгоцен и служио би као најбоља мера превенције нежељене трудноће, која код нас представља огроман проблем међу младима. Могао би да се реализује факултативно или да се те теме пажљиво инкорпорирају у друге предмете – истиче Ђукић Дејановићева, и додаје:
– Веома је забрињавајуће што је на овим просторима прекид трудноће и даље најчешћи механизам контроле рађања и баш због тога младима је потребно образовање у овој сфери.
Деца у Војводини већ су се образовала о сексу у оквиру предмета Здравствено васпитање о репродуктивном здрављу, који се факултативно изучавао у више од 80 школа.
Драган Попов из Школског центра „Никола Тесла“ у Вршцу каже да је на предавања о сексу долазило више од четири петине ученика.
– Овај предмет смо увели као експериментални програм, да видимо како ће се деца понашати. Наставу смо организовали у виду радионица у којима је било од 18 до 20 ученика. Водили смо разне дискусије, укључивали гинекологе, урологе, психологе, како би ученицима што више приближили појам сексуалног образовања. Обрађивали смо теме о полним болестима, планирању породице, међуљудским односима, ризичном понашању, што се деци веома допало. Ипак, због материјалне ситуације обуставили смо тај програм – објашњава Попов, и истиче да би сексуално васпитање требало што пре да се уведе као изборни предмет у све средње школе у Србији.
Секс и здравље
Председник Форума средњих стручних школа (ФССШ) Милорад Антић подвлачи да би у све српске школе требало увести здравствено васпитање, у оквиру којег би се деца едуковала и о сексу.
– Здравствено васпитање би требало да буде обавезан предмет јер се код нас све што има предзнак „изборни“ претвори у шегачење! Најприкладније би било да се изучава у осмом разреду основне школе и првом разреду средње – сматра Антић.
Шта би се изучавало:
* сексуалне навике
* репродуктивно здравље
* контрацепција
* трудноћа
* планирање породице
Ко би предавао:
* психолози
* социолози
* уролози
* гинеколози
(„Информер“)